۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85073378
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست ها/ استقرار ۳۰خودروی نظامی در حلب و ادلب

تهران-ایرنا- منابع خبری از عملیات گسترده ارتش سوریه علیه تروریست ها و استقرار تجهیزات نظامی جدید ارتش این کشور در غرب استان حلب و شرق استان ادلب این کشور خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، همزمان با گسترش عملیات ارتش سوریه علیه جبهه تروریستی «النصره» و هدف قرار دادن مواضع آن ها در منطقه کاهش تنش، در شمال غرب سوریه، تنش ها در جبهه جنوبی نیز افزایش یافته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با این روزنامه تاکید کرد که یگان های ارتش سوریه در ادلب، مواضع تروریست ها در مناطق بینین، حرش بینین، سفوهن، فلیفل، کنصفره و الباره واقع در ریف جنوبی ادلب و مواضع آن ها را در مناطق آفس و معاره النعسان واقع در ریف شرقی ادلب درهم کوبید.

این منبع افزود که ارتش سوریه پایگاه ها و محل تجمع تروریست ها را هدف توپخانه ای و راکتی قرار داد و این حملات در پاسخ به تجاوزات آن ها در منطقه کاهش تنش در ادلب انجام شد.

برخی منابع دیگر تاکید کردند که در پی نقض آتش بس در منطقه کاهش تنش از سوی تروریست ها و گروه های مخالف نظام سوریه، ارتش این کشور تجهیزات نظامی جدیدی را وارد خطوط درگیری کرده است.

این منابع اعلام کردند که ارتش سوریه طی ۴۸ ساعت گذشته، ۳۰ خودروی نظامی جدید از جمله سه تانک را در خطوط درگیری در غرب حلب و شرق ادلب مستقر کرده است.

ارتش سوریه همچنین تجهیزات نظامی مشابهی در شهر سراقب و منطقه خان السبل مستقر کرده است.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه روز گذشته نیز عملیات زمینی گسترده ای در بادیه شرقی علیه بقایای داعش انجام داد و اخیرا نیز با هدف قرار دادن مقر تروریست ها در منطقه «جبل الزاویه» در ریف جنوبی ادلب، توانست ۱۵ عنصر مسلح تروریستی را به هلاکت برساند که چهار نفر از آن ها عناصر خارجی وابسته به گروهک «جبهه النصره» هستند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب، استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد تا بدون خونریزی، تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند؛ اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha