۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۴:۴۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85070180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس نمایندگان یمن حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و مردم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از المسیره، مجلس نمایندگان یمن یورش ده‌ها شهرک نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مجسدالاقصی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، این حملات گامی در جهت تشدید و افزایش خشونت در سرزمین‌های عربی اشغالی فلسطین است.

مجلس نمایندگان یمن با تاکید بر اینکه کابینه صهیونیستی و گروه‌های شهرک نشین با افزایش حملات اهداف شومی را دنبال می کنند، نسبت به خطر این اقدامات فزایند علیه مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن هشدار داد.

مجلس نمایندگان یمن افزوده است: مسجد الاقصی و صحن‌های آن خط قرمز است و اعراب و مسلمانان باید از مقدسات دفاع کنند و جلوی حملات و تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها به کرانه باختری و شهرها و روستاهای آن را بگیرند.

در این بیانیه همچنین نسبت به تداوم تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای تغییر هویت اماکن مقدس اسلامی در قدس هشدار داده شده و تأکید شده که موضع رسمی و مردمی جمهوری یمن حمایت از آرمان فلسطین به هر وسیله ممکن است.

در این بیانیه از شورای امنیت، سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشری و سازمان همکاری اسلامی خواسته شده است تا مسئولیت خود نسبت به پایان دادن اقدامات تحریک آمیز و مکرر صهیونیست‌ها، وخامت اوضاع منطقه و افزایش خشونت‌های صهیونیست‌ها را بر عهده بگیرند.

در این بیانیه همچنین نسبت به سکوت عربی و اسلامی در قبال این حملات و تجاوزها که دشمن را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند، ابراز تاسف شده است.

مجلس نمایندگان از مجالس کشورهای اسلامی خواسته تا مواضع متحدی برای جلوگیری از هتک حرمت به مقدسات اسلامی به بهانه واهی آزادی بیان اتخاذ کنند.

این بیانیه همچنین از جامعه جهانی خواسته تا نقش اخلاقی و انسانی خود را در حمایت از مردم فلسطین و توقف تجاوزهای صهیونیستی به مقدسات اسلامی ایفا کند.

مجلس نمایندگان یمن در پایان بار دیگر خواستار جرم انگاری هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی شب‌های گذشته به بهانه‌های واهی به مسجدالاقصی حمله کرده و چندین فلسطینی معتکف و در حال نیایش در ماه مبارک رمضان را بازداشت کردند.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی در واکنش به این اقدام هتاکانه صهیونیست‌ها گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی لشکرکشی جنون آمیز خود را علیه مسجد مبارک الاقصی شروع کرده و در این مکان با عبادت خدا می‌جنگد و آن را از معتکفین تخلیه می‌کند.

رژیم صهیونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام کرده بود که نیروهای بیشتری را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مستقر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha