۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85065721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85065721
چهار شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چهار شهرستان چادگان، فریدونشهر، شهرضا و نطنز در این استان بر اساس آخرین رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا، در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر قرار دارند.

استان اصفهان ۲۸ شهرستان دارد؛ در رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا، قرمز نشانه بسیار پُرخطر، نارنجی پُرخطر، زرد به نسبت پرخطر و آبی به معنی شرایط عادی است.

پژمان عقدک، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های اردستان، نائین، خور و بیابانک، بوئین و میاندشت، نجف‌آباد، مبارکه، سمیرم و دهاقان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اصفهان، تیران و کرون، خمینی شهر، خوانسار، فریدن، فلاورجان، گلپایگان و لنجان در وضعیت زرد و تنها ۲ شهرستان بُرخوار و شاهین شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد شهرهای دارای رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در استان بدلیل رفت و آمد مسافران نوروزی، کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گرفتن از زمان آخرین واکسیناسیون، رُِخ داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: توصیه جدی و روزانه مسوولان بهداشتی بر رعایت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و حضور نیافتن در فضاهای سربسته است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خاطرنشان کرد: موارد فوتی مبتلایان به کرونا در دو سه هفته گذشته افزایش پیدا کرده است که اغلب آنها نیز جزو بیماران زمینه‌ای و سالمندان هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند یا زمان طولانی از آخرین مرحله تزریق واکسن آنها گذشته است.

عقدک گفت: روز گذشته ۲۰۰ نفر با علائم شبیه آنفلوآنزا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که تست کرونای ۸۵ نفر از آنها مثبت اعلام شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰۷ بیمار بدلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ۲۷ نفر نیز بدلیل وخامت وضعیت در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند.

وی بیان کرد: روز گذشته سه بیمار جدید در بیمارستان‌های استان، پذیرش و ۱۶ نفر مرخص شدند و ۲ نفر نیز فوت کردند.

به گزارش ایرنا، در استان امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون، هفت میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۴۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده است.

تاکنون هفت میلیون و ۳۴۳ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۷۷ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

هم‌اینک ۱۳ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۴۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha