استاندار کرمانشاه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان هرسین تاکید کرد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان هرسین مانند سراب هرسین، خانه گلیم، تالار ملل، مجموعه ورزشی، زمین چمن مصنوعی، سینما انقلاب و مصلی شهر هرسین تاکید و در این راستا دستورات لازم را به مسئولان ذیربط صادر کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در پنجمین روز از سال ۱۴۰۲ در سفر به شهرستان هرسین با همراهی فرماندار، مسئولان و مدیران این شهرستان از اماکن و طرح ها و پروژه های نیمه تمام این شهرستان از نزدیک بازدید کرد.

گفتنی است صحرایی در ابتدای ورود به این شهرستان از وضعیت خدمات رسانی و میزبانی هرسین از مسافران نوروزی بازدید و از نزدیک عملکرد دستگاه های خدمت رسان به مسافران نوروزی را مورد بررسی قرار داد.

وی سپس در این سفر از سراب هرسین، بازدید کرد و در راستای توسعه و سرسامان دادن به این پروژه مهم گردشگری شهرستان دستورات لازم را صادر نمود.

استاندار کرمانشاه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان هرسین تاکید کرد

گفتنی است « عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تیرماه سال گذشته در سفر به استان کرمانشاه؛ رونق گردشگری شهرستان هرسین را در گرو ساماندهی سراب تاریخی آن دانست که با تکمیل آن قطعا پای مسافران زیادی را به این دیار باز خواهد شد.

سراب تاریخی و زیبای هرسین در دل شهر قرار گرفته و آثاری از دوره ساسانی همچون حوض سنگی و دیواره سنگی که اهمیت ویژه‌ای به لحاظ تاریخی و گردشگری دارد برخوردار است که با ساماندهی آن منجر به رونق گردشگری می شود.

استاندار کرمانشاه در جریان سفر خود به شهرستان هرسین همچنین از خانه گلیم این شهر دیدن کرد و برای توسعه آن نیز دستورات لازم را صادر کرد.

استاندار کرمانشاه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان هرسین تاکید کرد

گفتنی است گلیم هرسین از دیرباز شهرت جهانی دارد و حرفه ای ترین گلیم بافان استان کرمانشاه که خود از مهمترین مراکز گلیم بافی در کشور است در شهر هرسین حضور دارند.

نقوش و نگاره های این اثر دستی ( گلیم) در طاق بستان، کتیبه بیستون و معبد آناهیتا منعکس شده و بر پایه مستندات متعدد تاریخی قدمت آن به سه تا پنج هزار سال پیش بر می گردد و قالیبافی بر پایه آن استوار شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پروژه نیمه تمام شهرستان هرسین مانند تالار ملل، مجموعه ورزشی و زمین چمن مصنوعی، سینما انقلاب، مصلا، خانه گلیم شهر هرسین بازدید و بر تکمیل و توسعه این طرح ها تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان هرسین تاکید کرد

گنج دره، حوض ساعت، دروازه سنگی، فرهاد تراش، سایت تاریخی و جهانی بیستون، قلعه سرماج و گوردخمه های اسحاقوند و ده نو از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری هرسین هستند.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha