۶۱ هزار و ۵۷۵ نفر در مراکز اقامتی لرستان اسکان یافتند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۶۱ هزار و ۵۷۵ نفر در مراکز اقامتی لرستان اسکان یافتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عطا حسن پور اظهار داشت: از این تعداد، ۱۰ هزار و ۵۸ نفر در هتل‌ها، ۱۱۷ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۹۹۲ نفر در مجتمع‌های گردشگری پذیرش شدند.

وی بیان کرد: همچنین سه هزار و ۶۶۱ نفر در مهمان‌پذیرها، ۱۹۲ نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۲ هزار و ۵۰۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ۵۰ نفر در متل‌ها اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: در طرح خانه مسافر نیز هشت هزار و ۶۰۹ نفر و در مجموع اقامتگاه‌های موقت مسافران نوروزی سه هزار و ۸۵۲ نفر اسکان داده شدند. حسن پور اضافه کرد: تعداد اسکان در اقامتگاه‌های آموزش و پرورش را ۳۰ هزار و ۶۷۴ نفر و سایر اقامتگاه‌ها از جمله مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی را ۸۸۶ نفر اعلام کرد.

۶۱ هزار و ۵۷۵ نفر در مراکز اقامتی لرستان اسکان یافتند

۶۵ هزار نفر از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان بازدید کردند

وی ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز دوم فروردین‌ماه در مجموع ۶۵ هزار و ۲۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در دومین روز از فروردین ماه ۱۵ هزار و ۶۰ نفر از مراکز اقامتی لرستان اقامت داشتند که از این تعداد یک هزار و ۳۳ نفر در هتل، ۲۴ نفر در اقامتگاه‌های سنتی و ۱۵۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری اسکان یافتند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۹۱ نفر در مهمانپذیر، ۵۵ نفر در هتل آپارتمان، ۵۰ نفر در متل و ۴۹۴ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت داشتند.

حسن پور در خصوص اسکان موقت مسافران نوروزی همچنین بیان کرد: برخی در خانه‌های مسافر و ۸۹۲ نفر در اقامتگاه‌های موقت، شامل کمپ کانکس و چادرهای مسافرتی اقامت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، علاوه بر مراکز اقامتی آموزش و پرورش لرستان ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت،خانه های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در لرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha