تاکنون ۱۵ هزار نفر از راهیان نور از مناطق عملیاتی قصرشیرین دیدن کرده‌اند

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه مناطق عملیاتی این شهرستان آماده بازدید کاروان‌های راهیان نور است، گفت: از ایام پایانی اسفند پارسال تاکنون ۱۵ هزار نفر از مناطق عملیاتی و یادمان شهید بهشتی در این شهرستان دیدن کرده‌اند.

«محمد حیدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو به مردم ایران اسلامی و به خصوص مزنشینان قصرشیرین افزود: شهرستان مرزی قصرشیرین به عنوان دروازه کربلا و از مناطق تاریخی و تمدنی در غرب کرمانشاه با ظرفیت های بالای مذهبی، گردشگری، فرهنگی و تاریخی فراوان آماده بازدید مسافران و مهمانان نوروزی است.

وی اظهار کرد: قصرشیرین یکی از شهرستان های تمدنی باستانی و در عین حال مشهور به مدخل آزادگان سرافراز و دورازه کربلای معلا دارای ظرفیت های مذهبی و فرهنگی و گردشگری فراوانی است که هر انسانی با هر سلیقه ای را با گرایش به طبیعت و تمدنی و تاریخی جذب می کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه گفت: ما هم از این فرصت استفاده می کنیم و از همه مردم ایران و هم استانی ها دعوت می کنیم که در ایام تعطیلات نوروز به قصرشیرین سفر کنند چون همه خدمات و تمهیدات و تدابیر لازم برای پذیرایی شایسته از مهمانان نوروزی و زائران و راهیان نور وجود دارد.

حیدری ادامه داد: مرز رسمی خسروی آماده خروج زائران انفرادی و کاروانی است و این مرز به عنوان نزدیکترین نقطه به کربلای معلا برای عزیمت زائران از این مرز آماده است.

وی گفت: همچنین مرز رسمی پرویزخان نیز برای عزیمت گردشگران به اقلیم کردستان عراق و همچنین ورود گردشگرانی عراقی به ایران باز است که مسافران می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او افزود: متناسب با فرهنگ بومی قصرشیرین سیاه چادرهایی برای ارائه خدمات فرهنگی سفر برپا شده و در کنار این استفاده از فرهنگ سنتی، شاهد فعال کردن هتل ها و دیگر مراکز اقامتی هستیم که پذیرای مهمانان ما هستند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: قصرشیرین جزو شهرستان های باستانی با تاریخ و تمدن کهن است و آثاری مثل عمارت خسرو و کانال ساسانی و دیگر آثار مهم باستانی در این منطقه وجود دارد که در سطح بین المللی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: مراکز تفریحی و گردشگری قصرشیرین و رودخانه الوند هم از جمله ظرفیت هایی است که گردشگران می توانند از آن بهره گیری کنند.

وی ادامه داد: شهرداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها با تشکیل اکیپ های متعدد با ماموریت های خاص آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

حیدری گفت: مسافران با رعایت شعائر اسلامی و احکام دینی ضمن استفاده از ایام نوروز و بهره گیری از طبیعت، ماه رمضان و احکام مترتب بر این ماه را نیز سرلوحه مسافرت های خود قرار می دهند به گونه ای که تعامل بین دستگاه ها و مردم مایه افتخار باشد.

وی افزود: در سال جدید تلاش می کنیم با اقدامات و سیاست گذاری های دولت در ایران اسلامی ما هم در قصرشیرین خدمت گذار خوبی برای مردم باشیم.

قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.

وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام، آثار تاریخی عمارت خسرو، چهارقاپو، کانال ساسانی، کاروانسرای شاه عباسی، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شده تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha