۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85050428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۳۷ درصدی تیراندازی غیرمجاز در مراسم عروسی و‎ عزای آبادان

آبادان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف خرده فرهنگ غلط تیراندازی در مراسم‌ جشن و عزاداری دانست و گفت: آمار تیراندازی‌های غیرمجاز در این آبادان با همکاری شیوخ و مردم در آبادان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا سروان امیرسام کمایی روز سه‌شنبه در حسینه روستای شلحه حاج حسین آبادان در جمع سران شیوخ، سادات و اساتید حوزه و دانشگاه افزود: پلیس تخصصی و انتظامی در سال جاری بیش از ۲۵۰ قبضه انواع سلاح غیرمجاز را به صورت باندی و فردی از افراد کشف و ضبط و بیش از ۱۰۰ عامل تیراندازی غیرمجاز را شناسایی و به مقامات قضایی معرفی کرده است.

وی بهترین راهکار مقابله با معضل تیراندازی و نگهداری غیرمجاز اسلحه را فرهنگ‌سازی دانست و ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیات‌های مذهبی مناسب ترین راهکار برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم سنتی است.

سروان کمایی اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی فقط با مشارکت کلیه نهادهای فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش‌سفیدان و مؤسسه‌های مردم‌نهاد محقق می‌شود و می‌طلبد کمپین‌های مختلفی مثل "نه به تیراندازی" و "کاشت نهال به جای تیراندازی" راه‌اندازی و در این رابطه به مردم آگاهی بخشی شود.

وی افزود: عادی‌انگاری رسم غلط استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا تبدیل به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی شده و اتفاقات تلخ و حوادث خونباری را به دنبال داشته است.

رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان، این آیین‌ها را با چالش مواجه کرده و نیازمند تصمیم‌گیری و برخورد جدی با تیراندازان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha