ظرفیت دانش بنیان برای توسعه فناوری دستگاه های اجرایی استان به کار گرفته شود

ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مجموعه های مفید علمی به شمار می روند ،گفت :دستگاه های اجرایی استان می بایست برای توسعه فناوری های مجموعه خود از این ظرفیت ها به منظور رفع چالش ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امید محبی امروز دوشنبه در دهمین همایش نظام پذیرش و بررسی پیشنهادات شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان که در ساری برگزار شد ،افزود : دستگاه های اجرایی مازندران با ایجاد این پیوند و ارتباط با مجموعه های برون سازمانی می توانند این بخش را برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود به خدمت بگیرند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ایجاد نظام بررسی و پیشنهادات کارکنان در سال ۱۳۶۷ ادامه داد: همچنین در سال ۱۳۷۷ موضوع نظام بررسی پیشنهادات در تعدادی از دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شد و در سال ۱۳۷۹ در ابلاغیه سراسری به مجموعه ها اعلام شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: سال ۱۳۸۶ در قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده ۲۰ نظام بررسی پیشنهادات مکلف شدند و دو سال آیین نامه اجرایی به عنوان دستور قطعی ابلاغ شده است .

وی با طرح این سوال که تا چه اندازه این موضوع در دستگاه های اجرایی مازندران موفق بودند؟ افزود : متاسفانه در استان توفیقات زیادی حاصل نشده است و به جز برخی از نهادها ا ز جمله برق منطقه ای مازندران و گلستان که اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورد در دیگر نهادها اتفاقی نیفتاده است.

ظرفیت دانش بنیان برای افزایش دستگاه های اجرایی استان بکار گرفته شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران در خصوص چرایی موفق نبودن اجرای این ماده قانونی در نظام اداری مازندران گفت:برخلاف دیگر فعالیت های اداری ،این قبیل کارها بخشنامه ای نیست با همدلی و حس تعلق کارمند موفقیت محقق و این انگیزه و رغبت برای تصمیم گیری ایجاد می شود.

وی افزود : رفتار بسیاری از دستگاه های اجرایی در خصوص این سامانه دیدگاه حاشیه ای و پارکینگی است و برای اصلاح این وضعیت می بایست در عملکرد فرد فرد مدیران جستجو کرد.

به گفته محبی برای ترویج و اجرای نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای کارکنان در نهادها فرهنگ سازی مهمترین ابزار به شمار می رود تا وقتی فرهنگ مشارکت در تصمیم گیری وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت این بخش از قانون نهادینه شود.

وی گفت: بی مهری به کارکنان دارای تجربه به همراه تمرکز و عِرق کاری از جمله آسیب های موجود در اجرای این آیین نامه قانونی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران مشکل امروز سیستم اداری بی تفاوتی تعداد اندکی از کارکنان عنوان کرد و افزود: اینکه کارمند همیشه دغدغه ارتقا مجموعه داشته باشد ، حس ارزشمندی است که باید این ظرفیت را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و نظر نخبگان سازمانی و ذینفعان در حوزه نظام پذیرش عنوان کرد : اگر بتوانیم مجموعه ذینفعان را با کار درگیر کنیم بسیار ارزشمند است و نباید از کوچکترین و ساده ترین پیشنهادات هرچند هم قابلیت اجرا ندارد ،بگذریم .

محبی ادامه داد: بدنبال ارائه ساز و کارهایی باشیم که نه تنها ایده های منتخب را دریافت می کند بلکه باید از کوچکترین ایده توسط افراد برای ارتقای سازمان ارائه می شود بهره برد.

به گزارش ایرنا، «نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای کارکنان» به ‌عنوان یک ابزار اجرایی مدیریت مشارکتی، نظام همکاری فکری و عملی کلیه اعضای یک سازمان با سطوح مختلف مدیریتی محسوب می شود و این نظام که مبتنی بر اصل انسان مداری است، برای افکار و خلاقیت های کلیه اعضای سازمان ارزش قائل است و به عنوان یک نظام مطلوب و کارآمد مدیریتی هم از لحاظ نظری و هم از لحاظ عملی آزمون‌های موفق خود را طی کرده است.

شیوه نامه این نظام به استناد دستورالعمل ماده ۲ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۲۰ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص استقرار نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها را تدوین کرد تا با استفاده از سیستم پیشنهادها فرصت لازم به منظور ارائه فکر، دانش و تجربیات سازنده همه کارکنان در تمام سطوح به شکل سازمان یافته برای اجرا فراهم شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha