۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85045343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید بحران در سرزمین های اشغالی؛ نتانیاهو: آزادی اعتراضات مجوز هرج و مرج نیست!

تهران – ایرنا – در ادامه روند تشدید بحران سیاسی و امنیتی در سرزمین های اشغالی و تداوم اعتراضات به تصمیمات کابینه افراطی نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که آزادی انجام اعتراضات، مجوزی برای ایجاد هرج و مرج نیست.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری المیادین روز پنج شنبه در گزارشی از تداوم روند تشدید بحران سیاسی در درون رژیم صهیونیستی و افزایش تنش میان سران این رژیم، نوشت: رسانه های اسرائیلی، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی را بخاطر دستور بکارگیری خشونت علیه تظاهرکنندگان و معترضان به اصلاحات قضایی، مورد حمله قرار داده و وی را جنایتکار نژادپرست خطاب کردند.

"هاآرتص" با تمسخر بن گویر گفت که "از نظر او وظیفه دولت، دامن زدن به درگیری و نه آرام کردن آن است. بن گویر تظاهرکنندگان را "آنارشیست" توصیف می کند که همه خط قرمزها را رد کرده اند، به همین دلیل دستور کاربرد خشونت علیه آنان را صادر کرده است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: بن گویر "جنایتکار با سابقه" و "یک نژادپرست و فرقه گراست که الگوی او باروخ گلدشتاین ِ قاتل است. او مایه ننگ اسرائیل است. "

به نوشته این روزنامه، پلیس در تظاهرات دیروز به سمت تظاهرکنندگان بمب پرتاب کرد و با اسب صفوف آنها را درهم شکست و علیه آنان از ماشین های آب پاش استفاده کرد و همچنین دستگیری های خشونت آمیز انجام داد، این اقدامات موجب زخمی شدن ۱۱ شهرک نشین شد.

این روزنامه خطاب به بن گویر نوشت: "پلیس دنبال اهداف سیاسی است چون اگر به دنبال حفظ قانون باشد اینگونه عمل نمی کند".

تظاهرات در سرزمین های اشغالی برای هشتمین هفته متوالی علیه پیش نویس لایحه اصلاحات قضایی اعلام شده توسط نتانیاهو و تصویب کلیات آن در کنست رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

المیادین نوشت: ماه گذشته شاهد بروز شکاف‌هایی آشکار در درون بافتار رژیم اشغالگر بودیم. در حدی که نفتالی بنت نخست وزیر پیشین این رژیم، نسبت به وقوع "جنگ داخلی در اسرائیل " هشدار داد و خواستار مذاکره با مخالفان قانون اصلاحات قضایی شد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اعتراضات اخیر گفت که آزادی تظاهرات مجوزی برای فرو بردن "کشور" در هرج و مرج و به تعطیلی کشاندن آن نیست.

به زعم وی، "نقض قانون، خشونت، ضرب و شتم پلیس، بستن خیابان ها و و تهدید شخصیت های دولتی و خانواده های آنها قابل قبول نیست. "

بنی گانتس وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی نیز از نتانیاهو و ائتلافش که به دنبال اصلاح قوه قضائیه هستند خواست به گفتگو با مخالفان روی بیاورند. وی به رسانه ها گفت که "با نتانیاهو و رئیس کنست صحبت کرده و به آنها گفته که دست نگه دارید، همه اقدامات را متوقف کنید و هم اکنون تصمیم بگیریم که با هم گفتگو کنیم "

به تعبیر وی، "اسرائیلی ها در یک وضعیت اضطراری واقعی بسر می برند و شانس موفقیت در گفتگوها زیاد نیست، اما تاریخ کسانی را که برای جلوگیری از جنگ داخلی تلاش نمی کنند نخواهد بخشید. "

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا نیز به اظهارات وزیر بزالل اسموتریچ وزیر دایی رژیم اشغالگر قدس که خواستار محو کردن شهرک "حواره" در نابلس شده بود را "غیر مسوولانه، زیان بار و منزجر کننده" خواند و از نخست وزیر رژیم اشغالگر خواست، دست از این فرد بشوید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha