۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85042243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر عامل کتابخانه‌های خراسان رضوی: حوزه کتابخوانی کمک خیران را می‌طلبد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی با توجه به برخی محدودیتهای موجود در منابع مالی دولتی ضروری است و منشا اتفاقات موثری خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نخستین تشکل قانونی خیرین کشور در حوزه کتابخانه‌ها است، که روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستانها نیز باید پیگیر ایجاد دفاتر مجامع خیرین در سطح شهرستانها باشند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز اظهار کرد: این جشنواره در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جریان کتابخوانی جامعه اعتبار بخشید و هیچ جشنواره‌ای با این کیفیت و کمیت همراه با پوشش اقشار و اصناف مختلف جامعه در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار نشده است.

سبزیان ادامه داد: خراسان رضوی پرچمدار فعالیتهای کتابخوانی و به نوعی میزبان اصلی جشنواره کتابخوانی رضوی است، این جشنواره نه تنها در حوزه کتابخوانی بلکه در اعتباربخشی به جایگاه کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی و خادمین دانایی امام رضا(ع) نیز نقش موثری داشته و منجر به افزایش سرانه مطالعه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: دستیابی به " ایران کتابخوان" مد نظر مقام معظم رهبری با انجام فعالیتهای موثر فرهنگی و حضور مستمر و پررنگ در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امکانپذیر است.

در این مراسم از پوستر دوازهمین جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد و برخی از کتابداران و مسوولان کتابخانه‌های عمومی شهرستانها به بیان خاطرات و تجربیات خود از برگزاری دوره‌های پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

"جشنواره کتابخوانی رضوی" با طراحی رقابت کتابخوانی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه توام با معارف اهل‌بیت (ع) از ۱۰ سال پیش به سلسله برنامه‌های "جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا (ع)" افزوده شده و همزمان با ششمین دوره برپایی این جشنواره از سال ۱۳۹۵ تاکنون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری آن شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha