اعضای بدن هفدهمین ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از انتقال پیکر هفدهمین ایثارگر یا بیمار مرگ مغزی به بیمارستان امام (ره) تهران برای اهدای اعضای بدن به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر علی محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زنده‌یاد پیمان اسدی شاعرلر ۴۰ ساله، اهل و ساکن اردبیل به دنبال خونریزی مغزی ناشی از سقوط از ارتفاع در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل بستری شده بود.

وی ادامه داد: با وجود اعمال مراقبت‌های درمانی، متاسفانه از بدو پذیرش نامبرده علائم مرگ مغزی مشهود بود و پس از تشخیص و تایید این امر توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده متوفی، صبح امروز (دوشنبه) پیکر وی برای اهدای اعضا به تهران منتقل شد.

استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

پیش‌تر ، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل چندی پیش با حضور در منزل سه خانواده اهداکننده عضو در اردبیل از ایثارگری‌های آنها تجلیل کرد و گفت: اعتقادات ریشه‌ای و عاطفی در استان در سطح بالایی قرار دارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha