۵ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85039017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۸ ایده از سراسر کشور به استارتاپ ویکند خواف ارسال شد+فیلم

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف گفت: ۱۰۸ ایده از محققان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ملی استارتاپ ویکند این شهرستان ارسال شده است.

مهدی عباسپور روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایده های برتر رویداد ملی استارتاپ ویکند خواف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان خواف به عنوان پایتخت سنگ آهن خاورمیانه و یکی از قطب های اصلی این صنعت نیاز جدی به ایجاد بسترهای آموزش و انتقال اطلاعات در فضای کسب و کارهای بومی این منطقه دارد.

وی اظهار داشت: با برگزاری این استارتاپ ویکند به دنبال تقویت رویکردهای فناورانه و نوآورانه در صنایع و معادن و نگاه ویژه به گسترش فناوری اطلاعات در این بخش هستیم.

فرماندار خواف برگزاری این رویداد ملی و بهره گیری از ایده های فناورانه را از ضروتهای توسعه کمی و کیفی این شهرستان در زمینه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و از جمله صنایع معدنی و گردشگری عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری رویداد علمی استارتاپ ویکند خواف ادامه داد: توسعه و گسترش کسب و کارهای مرتبط با ظرفیت های منطقه ای و استفاده حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های بومی منطقه از مزایای این رویداد علمی است.

به گفته عباسپور، تشکیل بانک اطلاعاتی فعالین حوزه های مرتبط، جهت دهی لازم برای تبدیل ایده به یک مدل کسب و کار و فراگیری مهارت های اولیه ایجاد، مدیریت و راهبری یک کسب و کار نوپا از جمله مزیتهای مهم برگزاری این رویداد به شمار می رود.

رویداد ملی کارآفرینی (استارتاپ ویکند خواف) به عنوان رویدادی علمی - تجربی جهت آموزش فرایند تبدیل ایده به محصول و کارآفرینی در بخشهای فناوری اطلاعات، گردشگری و معدن سوم تا پنجم اسفندماه امسال در این شهرستان برگزار شده است.

استارت آپ ویکند یا به انگلیسی «Startup Weekend» یک همایش کارآفرینی و جلسه‌ای آموزشی_تجربی است که طی ۳ روز متوالی و در آخر هفته برگزار می‌شود.

در این گردهمایی تعداد زیادی از برنامه نویسان، صاحبان ایده، گرافیست‌ها، سرمایه گذاران، علاقمندان به استارتاپ، مدیران و بازاریاب‌ها دور هم جمع می‌شوند و طی ۵۴ ساعت به بحث و بررسی ایده‌ها می‌پردازند. در نهایت ایده‌های خلاقانه برتر انتخاب و با تشکیل کارگروه‌های چند نفره عملی می‌شوند. در ساعت‌های پایانی رویداد، ایده‌های تکامل یافته به سرمایه گذاران عرضه می‌شوند تا افرادی که مایل هستند از آنها حمایت کنند.

استارت آپ ویکند برنامه‌ای جهانی است که تاکنون در بیش ۱۳۵ کشور برگزار شده و شبکه‌ای وسیع از کارآفرینان را گرد هم آورده است. ویژگی اصلی این رویداد، طوفان فکری و بررسی ایده‌ها است؛ ولی چیزی که بیشتر از آن اهمیت یافته تأکید زیاد روی اجرای آن ایده‌ها است.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha