نتایج یک نظرسنجی: آمریکایی‌ها بی اعتماد به ادعای کاخ سفید در مورد بالون‌های چینی

تهران- ایرنا- نتایج نظر سنجی جدیدی در آمریکا حکایت از آن دارد که نزدیک به نیمی از مردم این کشور به مطالبی که کاخ سفید در مورد ماجرای بالون‌های چینی می‌گوید، اعتماد ندارند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی نشریه آمریکایی نیوزویک، حدود ۴۹ درصد از پرسش شوندگان نگران هستند که مقامات کاخ سفید در ماجرای ورود بالون‌های چینی به حریم هوایی ایالات متحده به آنها دروغ گفته باشند.

از سوی دیگر، ۶۰ درصد از افرادی که در این نظرسنجی از آنها پرسش شد، گفته‌اند بسیار یا تا حدی نگران پرواز یکچنین اشیاء پرنده در آسمان ایالات متحده هستند.

همچنین ۱۳ درصد پرسش شوندگان نیز گفتند که اصلا نگران این موضوع نیستند.

با این حال، حدود ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان در مورد سه بالون دیگر که ارتش ایالات متحده پس از انهدام بالون اول سرنگون کرد، ابراز نگرانی کردند و تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان هم گفتند مطمئن هستند که بالون‌های دیگری هم از سمت چین پرتاب شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی دوم فوریه (۱۳ بهمن ماه) برای نخستین بار بصورت علنی اعلام کردند که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین بوده که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون اطلاعاتی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

سرانجام عصر شنبه به وقت محلی، چهارم فوریه (۱۵ بهمن ماه) ارتش آمریکا بالون چینی را که باعث افزایش تنش میان واشنگتن - پکن شده بود، با جنگنده اف ۲۲ در سواحل کارولینا سرنگون کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha