بنیاد مسکن آذربایجان شرقی ۴۲۰ واحد مسکونی در خوی می‌سازد

تبریز - ایرنا - معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این استان به عنوان استان معین بازسازی در زلزله خوی، ۴۲۰ واحد مسکونی در شهر «فیرورق» این شهرستان برای زلزله زدگان می‌سازد.

مسعود رادبه، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه تاکنون آواربرداری ۱۴۴ واحد از خانه های تخریب شده در شهر فیرورق به اتمام رسیده است، افزود: از ۲ هفته پیش، ۲۴ نفر از نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در این شهر حضور یافته و کار آواربرداری را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن آذربایجان شرقی علاوه بر ساخت واحدهای مذکور، تعمیر ۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله خوی در این شهر را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: عملیات آواربرداری در این شهر تا ۲۵ اسفند به اتمام می رسد و همه واحدهای نیاز به تعمیر، تعمیر و تحویل مردم زلزله زده منطقه می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: پرونده ۲۵۰ واحد از ۴۲۰ واحد مسکونی تخریب شده در شهر فیرورق برای صدور پروانه و نقشه کشی به شهرداری ارسال شده است.

رادبه، ادامه داد: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی از وظایف بنیاد مسکن بوده و این بنیاد تلاش می کند تا بخشی از محرومیت ها و عقب ماندگی ها را جبران و به آسیب دیدگان حوادث طبیعی خدمات ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن شهر خوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه علاوه بر اینکه سه نفر فوت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریبی هستند، پنج هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز خسارت دیده که یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha