۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85032938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌ جشنواره موسیقی فجر در بوشهر اعلام شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85032938
برنامه‌ جشنواره موسیقی فجر در بوشهر اعلام شد

بوشهر-ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در مدت زمان جشنواره موسیقی فجر در این استان هفت گروه این استان از ۲۸ بهمن تا سه بهمن ماه به اجرا می‌پردازند.

معصومه عباسی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امروز به عنوان روز نخست جشنواره موسیقی فجر در بوشهر گروه "پوری بند" بندر کنگان با مدیریت رحیم پور درخش با اجرا پاپ به روی صحنه می‌رود.

وی بیان کرد: اجرا روز دوم نیز فردا شنبه به گروه موسیقی محلی "شبدیز" بوشهر با مدیریت محسن حیدری اختصاص یافته و در سومین شب جشنواره یکشنبه شب سی ام بهمن ماه گروه موسیقی محلی "شیلو" با مدیریت امید سیما به اجرا می‌پردازد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: اجرا شب چهارم یک اسفندماه به گروه سنتی آئینی "حصیر" بندر کنگان با مدیریت جلیل ملاح کنگانی و پنجمین اجرا نیز سه‌شنبه شب دوم اسفندماه برعهده گروه پاپ "شعبانی" با مدیریت آرش شعبانی خواهد بود.

عباسی ادامه داد: در ششمین شب جشنواره نیز گروه "باربد" جزیره خارگ با مدیریت عباس حیدری با اجرا سنتی - آئینی به روی صحنه می رود.

وی گفت: در شب هفتم و اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در بوشهر گروه سنتی "دو نوازی" انجمن موسیقی جوانان استان بوشهر به اجرا می‌پردازند که در این آیین تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان نیز در برنامه گنجانده شده است.

عباسی ادامه داد: اجرا تمامی گروه‌ها ساعت ۱۹ و در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی پیش بینی شده است.

سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیر رقابتی برگزار می‌شود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره است.

همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تهران، ۱۶۶ اجرای صحنه‌ای در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، مازندران، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، جنوب کرمان، گیلان، گلستان و هرمزگان به روی صحنه‌ می‌روند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha