آب‌گرفتگی‌ ورودی بهارستان اصفهان به سبب مسائل زیرساختی عمرانی است

اصفهان- ایرنا- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: آبگرفتی ورودی بهارستان به‌ دلیل مسائل زیرساختی عمرانی و همچنین جنس تاسیسات الکتریکال رخ داده است.

مهدی بقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مشکل در پل راهداری (روبه روی شهرک آزمایش) و در بهارستان رخ داد و شهرداری اصفهان هم تا حد توان تجهیزاتی از جمله تانکرها و پُمپ ها را برای کمک به این محل ارسال کرد.

وی ادامه داد: پل راهداری (روبه روی شهرک آزمایش) از سال های گذشته با این معضل مواجه است و نیاز به یک همت دارد که هر چه زودتر این مشکل حل شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: اصلاح همه این موارد سطح شهر و بیرون از شهر باید پس از بارندگی‌ها انجام شود و پیگیری برای رفع نقاط ضعف‌ها را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ اکیپ شهرداری شب گذشته در سطح شهر اصفهان فعال بودند و نیروهای خدمات شهری ۲ شب را بطور کامل در محدوده شهر حضور داشتند و ساعت پنج صبح امروز عملیات این گروه‌ها پایان یافت.

بقایی خاطرنشان کرد: وقوع این حجم از بارش تا بعدازظهر روز گذشته موجب پر شدن همه چاه‌های جذبی شد و سپتیگ‌های شهرداری ( چاله تخلیه و نگاهداری آب ) در این مدت سه بار تخلیه شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه چند مساله در معابر فرعی از جمله عدم وجود چاه‌های جذبی، وجود دارد که بعضی از آنها ناشی از زیرساختهاست، افزود: بر اساس قانون هر منزلی باید دارای چاه جذبی باشد اما در زمان حاضر این اقدام انجام نمی‌شود و چاه‌های جذبی در کوچه ها تحمل محدودی دارند و با افزایش بارش ها آب در کوچه ها و معابر فرعی جاری می شود و وارد فاضلاب‌ها می شود.

وی بیان کرد: احتمال مشکل پس زدگی فاضلاب در بارندگی شدید وجود دارد و روز گذشته در زیرگذر چمران با این مشکل مواجه شدیم که پمپاژ حجم زیادی از فاضلاب تا ساعت‌ها نیروهای شهرداری را درگیر کرد.

بقایی ادامه داد: فاضلاب شهر اصفهان قدیمی است و زیرساخت های آن نیاز به تعمیرات دارد و همه این مسائل برطرف شود.

وی گفت: بارش‌های خیلی خوبی در ۲ روز گذشته در اصفهان رخ داد که به گفته کارشناسان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است و بر اساس آمار هواشناسی ۹۶ میلی متر بارش در اصفهان گزارش شد در حالی که بارش سالانه اصفهان ۱۳۰ میلی متر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار داشت: مساله خاصی در معابر اصلی اصفهان تا ظهر روز گذشته وجود نداشت اما با شدت بارش ها بعضی از نقاط را با مشکلاتی مواجه کرد.

وی افزود: همه موارد توسط اکیپ های شهرداری تا ساعت چهار بامداد امروز رفع شد و تنها یک مورد در پُل زندان وجود داشت که در زمان حاضر بطور تقریبی بار ترافیکی آن آزاد شده و وضعیت در حال بازگشت به حالت عادی است.

حجم زیاد آب از خارج از بستر و حریم راه، سبب آبگرفتگی در محدوده ای از محور سپاهان‌شهر – بهارستان شد

آب‌گرفتگی‌های ورودی بهارستان اصفهان  به سبب  زیرساختی عمرانی است

از سوی دیگر رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان نیز گفت: ورود حجم زیاد آب از محل های خارج از بستر و حریم راه، سبب آبگرفتگی در محدوده ای از محور سپاهان‌شهر – بهارستان بوده است.

محسن مقدسی اظهار داشت: بارش بی سابقه در محدوده محور اصفهان – بهارستان و ورود بخش زیادی از آب سپاهان شهر و نیز مبادی فرعی در حاشیه راه، بروی بدنه راه و نبود شیب طولی در این محور سبب آب گرفتگی در این حجم شده است.
وی با بیان اینکه وجود خط ریلی به موازات این محور نیز مزید بر علت بود، ادامه داد: حجم بارش در بدنه و حریم راه با وجود زهکشی انجام شده در ضلع شرقی محور قابل کنترل بوده است، بطوری‌که هیچ آبگرفتگی در این مقاطع از راه وجود نداشت اما به‌دلیل ورود این حجم آب به علت توپوگرافی منطقه از محل‌های دیگر که در ظرفیت زهکشی راه نبوده است، شاهد آب گرفتگی در زیرگذر بهارستان بودیم.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان افزود: عوامل راهداری نیز برای کمک رسانی در این محدوده با آمادگی کامل حضور داشته و ماشین آلات و تجهیزات راهداری از قبیل پُمپ، لودر و بولدوزر برای رفع آب گرفتگی و هدایت آب های سطحی، به‌کار گرفته شده است اما با توجه به بارش باران در اصفهان که در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده، این عملیات زمانبر بوده است.
مقدسی گفت: پروژه احداث زیرگذر کوی راه حق نیز در این محور با تامین اعتبار و زیرساخت لازم بزودی آغاز می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری روز گذشته اعلام کرد: با توجه به بارش شدید باران، ترافیک سنگین و مسدود شدن زیرگذر شهر بهارستان، از شهروندان اصفهانی درخواست می‌شود از تردد به سمت بزرگراه خلیج فارس و مسیرهای منتهی به شهر بهارستان پرهیز کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha