ظرفیت‌های بومی در طرح آموزش هنر برای همه از اولویت برخوردار است

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشارکت حدود ۲۰ استان در طرح ملی آموزش هنر برای همه خبر داد و گفت: استفاده مشترک و بهینه از ظرفیت های بومی در اجرای این طرح در اولویت قرار دارد.

و از سوی دیگر ایجاد زیرساخت های لازم از وظایف وزارت فرهنگ است که در این راستا افتتاح مجموعه های فاخر فرهنگی و هنری در قالب تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرهای مختلف در دستور کار قرار دارد و پروژه های بزرگی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است از لحاظ فنی و کیفی نظیرش در منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی دیروز چهارشنبه ۲۶ بهمن در همایش دست اندرکاران طرح ملی آموزش هنر برای همه گفت: طرح آموزش هنر برای همه یک نهضت جهادی آموزش برای تحقق عدالت فرهنگی است و کارآفرینی و نیروسازی انقلابی حوزه فرهنگ و هنر در مناطق محروم یکی از اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود که در این مسیر تلاش می‌شود ریل گذاری فعالیت ها مطابق با اهداف متعالی انقلاب اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: از همان روزهای نخست آغاز به کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، امکان بهره مندی هنر برای همه مردم از مهمترین شعارهای محوری وزارتخانه بوده است تا از این طریق هنر از انحصار شهر یا افراد خاص خارج شود تا همه بتوانند با شرایط یکسان از خدمات فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

اسماعیلی اضافه کرد: این طرح، مهمترین طرح قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ در راستای تحقق عدالت فرهنگی است. شاید در ابتدای طرح، مباحث اقتصادی در اولویت نبود اما طبیعی است که با حجم عظیم استقبال کنندگان از این طرح ملی، مباحث اقتصادی نیز در این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و خوشبختانه هم اکنون در اجرای این طرح، در نقطه ای قرار داریم که می توانیم برنامه اجرا شده را تقویت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حدود ۲۰ استان با استفاده از زیرساخت های موجود در این طرح ملی مشارکت کرده اند و استفاده مشترک و بهینه از ظرفیت های بومی در اجرای این طرح در اولویت قرار دارد. از سوی دیگر ایجاد زیرساخت های لازم از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در این راستا افتتاح مجموعه های فاخر فرهنگی و هنری در قالب تکمیل طرح های نیمه تمام در شهرهای مختلف در دستور کار قرار دارد و نظیر طرح های بزرگی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است از لحاظ فنی و کیفی در منطقه وجود ندارد.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت های بزرگ فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بقاع متبرکه گفت: می توان از ظرفیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، فضای چهار هزار کتابخانه عمومی و امکانات فرهنگی هفت هزار و ۵۰۰ بقاع متبرکه برای اجرای طرح های آموزشی قرارگاه محرومیت زدایی استفاده کرد که این مسئله مورد اهتمام وزارت فرهنگ در این خصوص قرار دارد.

ظرفیت‌های بومی در طرح آموزش هنر برای همه از اولویت برخوردار است

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح آموزش هنر برای همه با تدبیر و حمایت های وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به ثمر نشست و امیدوارم با رفع نواقص این طرح متعالی و تقویت نقاط قوت‌ بتوانیم در سال ۱۴۰۲ گستره این اتفاق را در کشور با همکاری همه نهادها و دستگاه ها توسعه دهیم.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به اهمیت اجرای طرح آموزش هنر برای همه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه اشتغال و اقتصاد مسئله بسیار مهمی است که مردم در مناطق محروم درگیر آن هستند و ما در بنیاد برکت در حوزه های مختلف کار می کنیم که یکی از ماموریت های ما در این بنیاد محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار در حوزه های مختلف است. این ماموریت با اجرای طرح آموزش هنر برای همه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار به هم نزدیک است‌.

وی همچنین در راستای حمایت از این طرح، آمادگی بنیاد برکت را برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود یک سال از آغاز طرح آموزش هنر برای همه می‌گذرد و امروز شاهدیم این طرح به بار نشسته و نتایج ارزشمندی در کشور داشته است. این طرح از دهه فجر ۱۴۰۰ و از ۹ استان مرزی کشور آغاز شد و امروز در تمامی استان‌های کشور اجراء می‌شود. امروز در ۳۱۶ نقطه مرزی و عشایری شاهد برگزاری دوره‌های هنری ذیل قراگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای سیاست‌های دولت یعنی عدالت فرهنگی و اجتماعی هستیم.

در این مراسم از دست اندرکاران طرح ملی آموزش هنر برای همه، تقدیر و تشکر به عمل آمد و هدایایی به آن‌ها اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha