۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85030320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در انتظار یک جشنواره موسیقی پرحرارت

۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 85030320
در انتظار یک جشنواره موسیقی پرحرارت

تهران- ایرنا- دست‌ پُر جشنواره موسیقی فجر در سالی که تلاش‌های گسترده‌ای در جهت زمین زدن این رویداد انجام گرفت، دورنمای صنعت موسیقی کشور را برای سال آینده با امیدواری بسیاری همراه کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سی‌وهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر، از امروز آغاز می‌شود؛ جشنواره‌ای که برای نخستین‌بار، امسال در ۱۰ بخش استان‌ها، پژوهش، رقابتی، جایزه باربد، غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی)، جشنواره جشنواره‌ها، جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و بخش بین‌الملل برگزار می‌شود.

اما این تمام اتفاق جشنواره امسال نیست. شنیده‌های غیررسمی حکایت از آن دارند که استقبال خوبی از ویترین جشنواره یعنی اجرای زنده موسیقی پاپ صورت گرفته است که می‌تواند بر شکوه این جشنواره و تعداد مخاطبان آن بیفزاید. این مهم در شرایطی رخ داده که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که مدیران جشنواره بتوانند این بخش پرطرفدار را با این تعداد خواننده محبوب، برای جشنواره امسال نهایی کنند و این وزنه سنگین، اتفاق مثبتی است که برای جشنواره امسال رخ داده است.

اتفاق خوب دیگر جشنواره امسال، اجرای همزمان برنامه‌ها در ۱۴ استان است که تعداد این استان‌ها به انضمام تهران، به ۱۵ استان می‌رسد که آمار خوبی در حوزه گستردگی برنامه‌های جشنواره و اشاعه آن به دیگر اقلیم جغرافیایی کشور محسوب می‌شود.

اتفاق قابل‌توجه دیگر این رویداد آن‌که برای جشنواره امسال، ۸۷ رسانه در امر پوشش این رویداد همکاری دارند که از این تعداد، ۱۰ رسانه خارجی حضور دارند.

ارتباط این ۳ ضلع، سبب می‌شود تا عملکرد مدیریتی این رویداد را تا به اینجا، خوب و مهندسی‌شده تصور کنیم. جشنواره موسیقی امسال، در شرایط سختی آغاز به کار کرد. در سالی که شاید تصور نمی‌شد که استقبال چندانی از این رویداد به عمل آید، این جشنواره با حضور خوانندگان مطرح داخلی آغاز به کار خواهد کرد. بخشی از برنامه‌های سایر بخش‌ها در نیمی از ایران اجرا می‌شود که قرار است پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای علی‌الخصوص از سوی رسانه‌های خارجی صورت بگیرد.

این رویکرد سببب خواهد شد تا پدافند سنگینی که طی ماه‌های اخیر، علیه موسیقی کشور به راه افتاده بود، عملا از کار افتاده و با شکست مواجه شود. ضمن اینکه قطعا استقبال خوبی از این برنامه‌ها به عمل خواهد آمد که این استقبال نیز در حکم تیر خلاصی خواهد بود بر ادعای کسانی که می‌گفتند با توجه به وقایع اخیر در ایران، برنامه‌های موسیقی با استقبال خوبی از جانب مخاطبان مواجه نخواهد شد. ۴ کنسرتی که طی روزهای گذشته برگزار شد، گام نخست و باطل‌السحری بود بر رد این ادعا و حالا جشنواره در افقی گسترده‌تر، بساط موسیقی‌ستیزی را برچیده و بار دیگر مردم را به سالن‌های موسیقی باز خواهد گرداند.

این شکل برنامه‌ریزی که به افزایش میزان استقبال خواهد انجامید، راندمان خوبی به وضعیت موسیقی طی ماه پایانی سال خواهد بخشید و سبب می‌شود تا اتفاق‌های خوبی برای صنعت موسیقی کشور و فعالان آن طی سال آینده رخ دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha