۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85028965
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

نمایندگان کِنسِت رژیم اسرائیل به جان هم افتادند/ اخراج ۱۴ نماینده + فیلم

تهران- ایرنا- نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بر سر تصمیمات کابینه راست افراطی این رژیم برای اصلاحات در دستگاه قضایی به جان هم افتادند و اعتراضات ۱۴ نفر از مخالفان این اصلاحات منجر به اخراج آنان از کنست شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نشنال نیوز» در گزارشی از تعبیر «اغتشاش در کمیته کنست» برای اخراج ۱۴ عضو آن خبر داد و نوشت: مخالفان با داد و فریاد و پریدن روی میزها و نشستن در کف زمین، می خواستند مانع از تداوم نشست کمیسیون قضائی کنست برای بررسی لایحه اصلاحات قضائی شدند.

براساس این گزارش، مخالفان که از اعضای حزب «یش عتید» به رهبری یائیر لاپید بودند به زور توسط نیروهای امنیتی اخراج شدند.

این رسانه نوشت که این اغتشاش در حالی انجام شد که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و سیمچا روثمن رئیس کمیسیون قضائی پیش از برگزاری نشست، خواستار گفت و گو با مخالفان درباره اصلاحات قضائی شده بودند.

اعتراضات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو روبه گسترش است و برای هفته های متمادی، صهیونیستها به خیابان ها آمده اند تا مانع از تحقق اصلاحات قضائی مورد نیز وی شوند.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha