۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85021405
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمایت از تیم‌های پرطرفدار بخشی از مسوولیت فدراسیون والیبال است

گنبدکاووس- ایرنا- نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال با بیان اینکه به استقبال از والیبال در گنبدکاووس به مراتب بهتر از سایر نقاط است، گفت: حمایت از تیم‌های پرطرفدار از جمله سریک در لیگ برتر والیبال بخشی از مسوولیت فدراسیون برای رونق بیشتر این رشته است‌.

فریبا محمدیان روز دوشنبه در حاشیه بازی تیم‌های سریک گنبدکاووس و سایپا تهران در گنبد با تقدیر از ایرنا برای جریان‌سازی حمایت از ورزش بانوان در گلستان، اظهار کرد: والیبال در میان مردم گنبدکاووس ریشه دارد و طرفداران این رشته در بخش بانوان به ویژه در سطح قهرمانی نسبت به آقایان بیشتر است و لازم است تا استعدادهای ناب این شهرستان شناسایی شوند.

وی استقبال بانوان گنبدی را یک سرمایه اجتماعی تلقی کرد که متولیان ورزش باید از آن برای توسعه رشته والیبال استفاده کنند.

محمدیان اظهار امیدواری کرد: خردسالان و نونهالان گنبدی تصویر خوبی از والیبال در ذهن خود بسپارند و در آینده نزدیک شاهد افراد مستعد در زمین بازی باشیم.

نائب رییس بانوان فدراسیون والیبال افزود: علاوه بر آن در استان گلستان باشگاه‌های مطرحی در رشته والیبال فعالیت می‌کنند و اتفاقات خوبی را به شکل حرفه‌ای رقم زدند که باید از آنان قدردانی کرد.

محمدیان، خروجی فعالیت در والیبال زنان را زودبازده دانست و گفت: ایران به دلیل برخورداری از تنوع قومی و ژنی به راحتی پاسخگوی نیاز استعدادهای والیبال است.

والیبال رشته ورزشی نخست زنان ایرانی

وی بیان کرد: والیبال در حوزه زنان به عنوان ورزش نخست محسوب می‌شود و فعالیت در این رشته در مدارس، دانشگاه و فضای‌های حرفه‌ای و باشگاه‌ها کشور در حال انجام است و همین مساله کمک خوبی به شناسایی بهتر استعدادهای والیبال در حوزه قهرمانی و تیم‌سازی می‌کند.

نائب رییس بانوان فدراسیون والیبال گفت: حضور ۲۴ تیم در بخش لیگ سری B و ۱۶ تیم در بخش لیگ سری A به همراه هشت تیم در سوپر لیگ نشان از فضای رقابتی خوب میان بانوان در رشته والیبال است.

محمدیان افزود: در رشته والیبال در تمام استان‌ها حداقل ۲ سالن چند منظوره داریم که دارای کف پوش مورد نیاز والیبال است و توپ مهمترین نیاز بعد از سالن است که در همه استان‌ها فدراسیون حمایت می‌کند و در دسترس است.

وی ادامه داد: فدراسیون والیبال در فرایند دراز مدت و برنامه‌های کوتاه مدت دائم در حال به روز کردن دانش مربیان است و برای ارتقای سطح کیفی بانوان والیبالیست امسال چندین بازی تدارکاتی خارجی برای دختران در رده‌های سنی مختلف طرح شد تا با افزایش مهارت فنی خود بتوانند بازی‌های بهتری ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha