۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۴
کد خبر: 85020493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن کنترل‌ صادرات نیمه‌هادی‌ها به چین را از بهار امسال اعمال می‌کند

تهران- ایرنا- منابع متعددی در دولت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن اعلام کردند که همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره تهاجم منطقه‌ای چین، این کشور قرار است یکسری از کنترل‌های صادراتی را با هدف جلوگیری از استفاده از فناوری نیمه‌هادی‌های پیشرفته برای کاربردهای نظامی علیه پکن از بهار امسال اعمال کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه ژاپن‌تایمز از قول این منابع نوشت که دولت ژاپن طبق قانون مبادلات خارجی و تجارت خارجی - که به مجوز وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت هنگام صادرات برخی محصولات و فناوری‌ها نیاز دارد- برای جلوگیری از استفاده از تجهیزات تولیدی برای ساخت نیمه‌هادی‌ها، مصوبه هیات وزیران را اصلاح خواهد کرد.

این روزنامه ژاپنی گزارش داد که پیش‌نویس فرمان بازنگری شده هیات وزیران قرار است در آینده نزدیک منتشر شود. براین اساس، دولت برای اعمال اقدامات نظارتی از بهار پیش‌رو، از شرکت‌ها و سایر طرف‌های مرتبط نظرخواهی خواهد کرد.

خبرگزاری کیودو نیز گزارش داده که در مقررات جدید به طور خاص و مشخص از چین نامی برده نشده که دلیل آن کاهش خطر انتقام‌جویی از سوی پکن است.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته نوشت: ژاپن و هلند موافقت کرده‌اند تا به سیاست آمریکا برای توقف تجهیزات ساخت نیمه‌هادی‌ها به چین بپیوندند. این اقدامات با هدف جلوگیری از دستیابی چین به تراشه‌های پیشرفته انجام می‌شود که امکان استفاده از آنها در قدرت نظامی این کشور وجود دارد.

تنها واشگتن از وجود چنین توافقی بین هلند و ژاپن باخبر بوده و هنوز جزییات بیشتری از این محدودیت صادراتی اعلام نشده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha