۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85018896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام حزب الله: واشنگتن نمی‌تواند خواسته‌هایش را به لبنان دیکته کند

تهران- ایرنا- علی دعموش معاون شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان جمعه شب گفت: آمریکا نمی تواند در موضوع ریاست جمهوری یا موارد دیگر، خواسته خود را به لبنان دیکته کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم"، دعموش افزود که تنها مسأله ای که برای واشنگتن مهم است، تأمین منافع و منافع و اهداف رژیم صهیونیستی است.

وی که در خطبه نماز جمعه بیروت سخن می گفت، افزود: درست است که آمریکا لبنان را محاصره و تحریم کرده و مانع از ورود کمک‌ها به آن می شود و از حق وتو علیه آن استفاده می کند و می تواند، مزدوران فتنه گر خود در لبنان را تحریک کند، اما با همه این وجود نمی تواند خواسته و اراده خود را بر لبنان تحمیل و هرکاری دلش بخواد، انجام دهد.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا در اشتباه است اگر گمان کند می تواند با زیر فشار گذاشتن لبنان و استفاده از بحران ها می تواند اراده خود در موضوع انتخاب رئیس جمهوری بر لبنانی‌ها تحمیل کند.

دعموش تصریح کرد: اگر هنوز هم افرادی هستند که برای حل مناسب در لبنان به دنبال کشورهای خارجی هستند، و همچنان آمریکا بخشی از این ساز و کار است، حل این مسأله به سود لبنان نیست، چرا که واشنگتن، منافع لبنانی‌ها و این که در آن یک رئیس جمهور قوی، شجاع و وطن پرست روی کار بیاید، مهم نیست، تنها مسأله حائز اهمیت برای ایالات متحده این است که چگونه منافع و اهداف خود و رژیم صهیونیستی را برآورده کند.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ماه) پایان یافت و از آن زمان لبنان دچار خلأ سیاسی شده است.

مجلس نمایندگان لبنان پس از ۱۱ جلسه هنوز نتوانسته است که فردی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha