۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85017221
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

آمریکا و کره جنوبی با بمب‌افکن بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز رزمایش برگزار کردند

تهران- ایرنا- آمریکا و کره جنوبی یک رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ برگزار کردند که هدف آن نمایش «اراده و قابلیت‌های» نظامی در مقابل کره شمالی بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی گفت که این رزمایش روز چهارشنبه بر فراز دریای زرد انجام شد و جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی نیز در آن شرکت داشتند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش مشترک اراده و قابلیت‌های آمریکا برای ایجاد بازدارندگی گسترده و قوی در مقابل تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی را نشان می‌دهد.

این بیانیه افزود که این رزمایش در راستای توافق سال گذشته رهبران دو کشور برای اعزام و استقرار تجهیزات راهبردی آمریکا «در زمان مناسب و هماهنگ» برگزار شد و بیانگر عزم «راسخ» دو طرف برای حفظ اتحاد و امنیت ملی است.

این رزمایش در حالی برگزار شد که کره شمالی با توجه به حمایت آمریکا از متحدانش ، به توسعه موشک‌های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک های هسته‌ای ادامه می‌دهد. این موشک‌ها قابلیت اصابت به خاک آمریکا را دارند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه شنبه در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha