آزادی ۶ زندانی و توزیع یکهزار بسته معیشتی در دوازدهمین طرح ملی قرار خدمت

تهران - ایرنا - دوازدهمین طرح ملی قرار خدمت سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت دهه فجر در بقعه شیخ طرشتی تهران برگزار و در این طرح علاوه بر آزادی ۶ زندانی بیش از یکهزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم دوازدهمین قرار خدمت این سازمان گفت: اگر می‌خواهیم به نیکی برسیم باید انفاق کنیم و این انفاق شامل هرچیزی اعم از لباس، طعام و هدایا می‌شود.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با بیان اینکه سازمان‌ها، نهادها، مسئولین و افراد باید برای مبارک بودن، تمرین مبارک بودن داشته باشند، افزود: نهادهای زیادی در کشور فعالیت می‌کنند و افتخار می‌کنیم که این نهادها در کشور شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، حریت انسانی و اسلامی را در دنیا مطرح کرد و این حریت در بندگی خداست، این حریت را در نفس انقلاب گره می‌زنیم و از آن با عنوان حریت اسلامی یاد می‌کنیم که در مقابله با طاغوت است در واقع انقلاب اسلامی طاغوت را به پایین کشید.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز گفت: از مهمترین خدمات حوزه مدیریتی سازمان اوقاف و امور خیریه فعال کردن عرصه‌های اجتماعی در حوزه وقف و خیریه است، این قرار دوازدهم هم بسترساز افزایش سرمایه اجتماعی و به نوعی اعتماد افزایی در مقوله وقف است که نه تنها رافع نیاز نیازمندان است، بلکه توسعه و بستری را جهت مشارکت همگانی ایجاد می‌کند که سبب ایجاد محرک‌هایی برای وقف جدید است و این فرصت مغتنم است.

حجت الاسلام محمد نصیری افزود: استان تهران با مساحت ۱۳ هزار و ۶۸۸ کیلومتر مربع ۱۶ درصد جمعیت کشور را در بردارد که با برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۱ جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر را در شهر تهران داریم و با احتساب شهرستان‌ های تهران ۱۲ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر می‌شوند.

به گفته وی، شهروندان تهرانی میزبان ۳۱۳ بقعه متبرکه هستند که در واقع به ازای هر ۳۸ هزار نفر، یک بقعه تعلق می‌گیرد.

حجت الاسلام نصیری با اشاره به موقوفاتی که در شهر تهران وجود دارد، گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۱ موقوفه اعم از متصرفی و غیر متصرفی در تهران وجود دارد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha