۶۵ درصد از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی تخصیص یافت

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۵ درصد از محل تعهدات سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات سفر رییس‌جمهور به این استان تخصیص یافته است.

جواد خدایی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷۵ مصوبه با ۲۶ هزار و ۶ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به خراسان رضوی تصویب شده است که ۹ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود.

وی ادامه داد: امید است با گشایش های مالی ایجاد شده ، اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه در سال جاری متعهد به پرداخت آن است، به طور کامل به استان خراسان رضوی تخصیص یابد.

خدایی اظهار داشت: عمده تخصیص های اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان رضوی نقدی بوده و به اجرای طرحها سرعت زیادی داده است، بویژه طرحهای اثرگذاری که اجرای آنها سالها متوقف بود و با تخصیص اعتبارات لازم به آن سرعت گرفت.

وی از جمله طرحهایی که با تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور در خراسان رضوی سرعت گرفت را شامل محور فریمان - تربت جام، محور نصرآباد و محور سرخس - مشهد عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: محل تخصیص بخشی از اعتبارات مربوط به مصوبات سفر رییس جمهور، دستگاه های اجرایی و وزارتخانه هایی بوده که مقرر شده است در برخی بخشها که عقب ماندگی وجود دارد، اعتبارات از محل مولدسازی دارایی های دستگاه ها یا وزارتخانه ها تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: بخشی از اعتبارات مربوط به ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در قالب تسهیلات بانکی بوده که بخش محدودی از آن پرداخت شده است و تخصیص باقیمانده این اعتبارات همکاری بانکها را می طلبد.

خدایی اضافه کرد: از محل اعتبارات حوزه نفت نیز تخصیص های مالی انجام گرفته که برخی طرحهای زودبازده از جمله گازرسانی به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان را قابل بهره برداری کرده است که بخشی از آن در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و بخشی دیگر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی گستره اثرگذاری مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی را وسیع دانست و گفت: هرچند تخصیص اعتبارات این بخش به دلیل هزینه های عمومی دولت در بخش یارانه ها و افزایش حقوق کند شده است اما طرحهای خراسان رضوی معطل تخصیص ها نمانده است و دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا به منظور جلوگیری از افزایش هزینه ها، تامین اعتبار به هر طریق ممکن برای پیشرفت اجرایی طرحها داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی برخی از طرحهایی که اجرای آن به برکت مصوبات سفر و به همت دستگاه ها سرعت گرفته است را شامل تامین آب شرب شهر قوچان و نهضت روکش آسفالت عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه چند مگاپروژه در خراسان رضوی همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد، گفت: این استان به لحاظ حجم اعتبارات هزینه شده در طرحهای قابل بهره برداری در دهه فجر رتبه نخست کشور را بدست آورده و یکی از پروژه های مهم در این ایام بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی یکهزار واحد مسکونی در استان بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب مندرج در لینکهای زیر را نیز بخوانید:

مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی باید تا انتهای سال ۱۴۰۳به بهره برداری برسد

خراسان رضوی از سفر رییس جمهور ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار گرفت/ ۱۸۳ مصوبه استانی و موضوعی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha