ترامپ: به پوتین اعتماد بیشتری در مقایسه با مقامات اطلاعاتی آمریکا دارم

 نیویورک- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعتماد بیشتری تا مقامات اطلاعاتی آمریکا دارد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در رسانه اجتماعی سوشال تروث ادعا کرد که حق داشته به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مقایسه با مقامات اطلاعاتی آمریکا اعتماد کند.

ترامپ گفت: به خاطر دارم زمانی که در هلسینکی یک خبرنگار درجه ۳ از من پرسید، اساساً به چه کسی بیشتر اعتماد دارم، پوتین یا افراد فرومایه "اطلاعاتی" آمریکا. در آن زمان من چنین اعتقادی داشتم که ما افراد بسیار بدی به شکل جیمز کومی، مک کیب (که هیلاری کلینتون فاسد به همسر او کمک می کرد)، برنان، پیتر استرزوک و معشوقش، لیزا پیج داشتیم. حال مکگونیگال و سایر فرومایه ها را به این لیست اضافه کنید. چه کسی را انتخاب می کنید، پوتین یا این افراد نامناسب؟

ترامپ ۲۵ تیر سال ۱۳۹۷ در هلسینکی پایتخت فنلاند پس از دیدار با پوتین هر گونه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را رد کرد و گفت پوتین در جلسه خصوصی با او دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده، دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد.

ترامپ پس از این سخنان به تضعیف نهادهای اطلاعاتی امریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم آمریکا متهم و مجبور به عقب نشینی از سخنانش شد اما همچنان با پاسخ هایش، جنجال ها در این باره ادامه داشت.
ترامپ در نخستین عقب‌نشینی گفت که پس از دیدار با پوتین به جای گفتن اینکه "دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام نداده باشد" گفته است "دلیلی وجود ندارد روسیه این کار را انجام داده باشد." اما رسانه های آمریکایی با انتشار ویدئو سخنانش، ادعای او را رد کردند.

ترامپ همچنین در نشستی خبری تاکید کرد که می‌پذیرد روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است. با وجود این، به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا دخالت‌های روسیه در انتخابات ادامه دارد پاسخ داد: خیر.

پاسخ های متناقض ترامپ با ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا موجب دردسرهایی درباره اظهاراتش در آن زمان شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha