دیالوگ‌های این نمایش وزن و قافیه دارد

تهران- ایرنا- بازیگر زن نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» با تاکید بر این که همه دیالوگ‌های اثر زیباست، گفت: نویسنده تمام دیالوگ‌ها را مسجع نوشته و همه جملات وزن و قافیه دارد. اگر بازیگر یک کلمه‌اش را بالا و پایین بگوید، متن به هم می‌خورد.

به گزارش ایرنا، نمایش در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی پویا عطایی از اصفهان از آثار چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر روز یکشنبه، ۹ بهمن در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

قصۀ در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه ساز دربارۀ شهرزاد قصه‌گوست که در مسیر خود به یک حادثۀ تاریخی و جذاب گره می‌خورد.

مریم دوستی ایرانی، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که نمایشنامه اثر، متن بسیار سختی برای کارگردانی و بازیگری است، اظهار داشت: وقتی متن این تئاتر را می خوانی هیچ تصوری از اجرایش نداری. احساس می کنی یک مونولوگ است که با یک بازیگر می تواند اجرا شود. ولی تشخیص کارگردان این بود که تئاتر با سه بازیگر را روی صحنه ببرد.

وی درباره نقشی که بازی می‌کند، بیان کرد: من هم مثل دوستانم ایفاگر نقش شهرزاد هستم. کلا یک نفر هستیم که در قالب سه نفر فرو رفته‌ایم.

دیالوگ‌های این نمایش وزن و قافیه دارد

این بازیگر افزود: با این کار اجرای عمومی در استان اصفهان داشتیم. شب هایی بود که از واکنش مخاطب شوکه می‌شدیم. مخاطبانی داشتیم که نوجوان بودند و فکر نمی کردیم با کار ارتباط برقرار کنند. ولی آنها نمایش را دوست داشتند.

وی با بیان این که این نمایش مثل خیلی از کارهای مذهبی حالت شعاری ندارد و روی سطح نمانده است، گفت: در شروع تئاتر مخاطب احساس نمی کند با یک کار مذهبی مواجه است. تئاتر درباره امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) است؛ ولی اسمی از این اشخاص نمی‌آید و مخاطب در دیالوگ‌ها متوجه این قضیه می‌شود. اشاره غیر مستقیمی که نمایش دارد، هوشمندی نویسنده را می رساند.

این بازیگر ادامه داد: من به برنده شدن فکر نمی کنم و دوست دارم یک اجرای خوب و شسته رفته را روی صحنه ببریم. واکنش را بیشتر از مخاطب می گیریم و ممکن است در داوری هر اتفاقی بیفتد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha