بخش فرهنگ نیازمند توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی است

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره فعالیت خود در علم و فناوری به خوبی عمل کرده است، اما در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم که نیازمند توجه بیشتر این شورا است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز (یکشنبه) در آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی اظهار داشت: از دکتر عاملی تشکر می‌کنم چراکه بحث تحول را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به سرانجام رساند. دکتر خسروپناه فهم بالایی از آرا رهبری دارند و امیدواریم که در این مسیر تحولی موفق باشند.

وی ادامه داد: حرکت علمی زمانی به سرانجام می‌رسد که با اجماع نخبگی باشد و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد سیاست‌گذار به چنین اجماعی نیاز دارد.

بخش فرهنگ نیازمند توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره فعالیت خود در علم و فناوری به خوبی عمل کرده است، در عین حال گفت: اما در حوزه فرهنگ و فرهنگ عمومی به خوبی پیش نرفتیم.

اسماعیلی گفت: حسن انتخاب دکترخسروپناه به عنوان دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی درکنار همه امتیازات و محاسنی که دارند این است که یک صاحبنطر در حوزه فرهنگ کشور است و این صاحب نظری و برخورداری از اندیشه ای منسجم ما را امیدوار می کند که دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی درجایگاه مدیریت دبیرخانه و در جایگاه انسجام سازی در این حوزه بتواند موفق باشد.

وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما به عنوان مسوول چند شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون شورای فرهنگ عمومی، شورای هنر و بحث های حوزه هماهنگی دستگاه های اجرایی در بخش فعالیت های قرآنی عهده دار هستیم، افزود: تلقی ما این است که این انتخاب می تواند چرخه کار این حوزه ها را در واقع قوت بخشیده به حرکت فرهنگی و توسعه فرهنگی کشور قوام بیشتری دهد و این توقع را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهارداشت: در کنار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با همه وجود خواهیم بود و به محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای حرکت رو به رشد علم و فرهنگ کشور ایمان داریم و آن تفاوت نگاه هایی که شاید در دولت قبل بین این بخش ها وجود داشت، امروز با مدیریت رییس جمهور انقلابی کاملا برطرف شده است و همه ما درکنار هم برای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب آماده هستیم.

بخش فرهنگ نیازمند توجه بیشتر شورای عالی انقلاب فرهنگی است


اسماعیلی ادامه داد: در این دوره تفاوت نگاه دولت با شورای عالی انقلاب فرهنگی برطرف شده است و آمادگی کاملی برای برآورده شدن منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی با خاستگاه فرهنگی شکل گرفته است، اظهارامیدواری کرد: گام‌های مانده تا تمدن نوین اسلامی به سرعت برداشته شود.

آیین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز با حضور جمعی از مسوولان و شخصیت‌های حوزه علم و فرهنگ برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه رسما دوره مسوولیت خود را در این شورا آغاز کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha