۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 85010571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله لبنان: رزمندگان مقاومت طلیعه پیروزی فلسطین را ترسیم می کنند

تهران-ایرنا- حزب‌الله لبنان با تقدیر از مقاومت قهرمانانه فلسطینیان ساکن در اردوگاه جنین و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر با ماشین ترور رژیم صهیونیستی وناکام گذاشتن این رژیم و وادار کردن نظامیان صهیونیستی به عقب‌نشینی پس از ساعت‌ها درگیری را ستود.

به گزارش ایرنا از المنار، بیانیه روز پنج شنبه این گروه حاکی است: حزب‌الله دستان مبارزان شجاع مقاومت را که با خون پاک خود طلیعه فجر پیروزی بسیار نزدیک فلسطین را رقم می زنند، به گرمی می فشارد و همبستگی کامل خود را با قهرمانان اردوگاه جنین و همه رزمندگان مقاومت در مقابله با اشغالگران جنایتکار اعلام می کند،

حزب الله همچنین ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و اقدامات تروریستی نیروهای اشغالگر و هجوم آنها به بیمارستان ها و حمله وحشیانه آنها به مجروحان بر خلاف تمام موازین اخلاقی و انسانی، را به شدت محکوم می کند. ‌

حزب الله با ابراز همدردی و تسلیت عمیق به مردم فلسطین، از خداوند متعال برای شهدا رحمت واسعه، برای مجروحان شفای عاجل و برای رزمندگان مقاومت، پیروزی و سربلندی مسئلت دارد.

مصر یورش امروز نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان جنین را محکوم کرد

به گزارش راشا تودی، مصر همچنین خواستار توقف فوری حملات به شهرهای فلسطین شد و هدف از این حملات را خارج کردن اوضاع امنیتی در کرانه باختری از کنترل دانست و نسبت به پیامدهای خطرناک آن بر امنیت و ثبات در سرزمین‌های فلسطینی و مناطق اشغالی هشدار داد.

مصر بار دیگر تأکید کرد: ادامه چنین حملاتی علیه جان و مال فلسطینی ها، احساس بی عدالتی و تنش را در میان مردم فلسطین افزایش می دهد و همه تلاش ها برای احیای روند صلح، و راه حل ایجاد دو کشور را به مخاطره می اندازد.

مصر از همه طرف های بین المللی صلح طلب و سازمان ملل متحد و آژانس های مرتبط با حفظ صلح و امنیت بین المللی خواست تا به مسئولیت خود برای حمایت از غیرنظامیان و متوقف کردن خشونتها در سرزمین های اشغالی و پایان دادن به حملات مکرر اسراییل به مردم فلسطین عمل کنند.

این کشور همچنین بر لزوم احترام به قواعد حقوق بین الملل و قطعنامه های بین المللی درباره حقوق مشروع فلسطینیان و مسئولیت های دولت اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگرتاکید کرد.

در پی هجوم نظامیان رژیم اشغالگرقدس به شهر و اردوگاه جنین از چند محور بامداد امروز پنجشنبه و مقاومت مبارزان فلسطینی و ساکنان اردوگاه، در جریان درگیری‌های شدید مسلحانه در اردوگاه جنین، از صبح امروز ۹ فلسطینی بر اثر اصابت گلوله‌های اشغالگران شهید و تعدادی دیگر زخمی شده اند.

می الکیله، وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه وضعیت اردوگاه جنین بسیار بحرانی است، گفت: طبق گزارش امدادگران هلال احمر، تعداد زیادی مجروح شده اند که هنوز بیرون آوردن آنها میسر نشده است، اشغالگران اسرائیلی مانع ورود آمبولانس ها به اردوگاه جنین برای نجات مجروحان شده اند.

الکیله تاکید کرد : نظامیان اشغالگر به بیمارستان دولتی جنین یورش برده و به عمد با شلیک ً گاز اشک آور به بخش کودکان بیمارستان باعث خفگی کودکان شدند.

وی خواستار نشست فوری صلیب سرخ جهانی و سازمان بهداشت جهانی برای متوقف کردن این تجاوزات و نجات جان فلسطینیان ساکن جنین شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha