۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85010241
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور وابسته به زمین‌شناسی است

شاهرود – ایرنا – رییس انجمن زمین‌شناسی کشور با بیان اینکه زمین‌شناسی از مهمترین علوم ایران است، گفت: براساس آمار ۴۰ درصد از تولید ناخالص ملی ایران وابسته به زمین‌شناسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور قربانی روز پنجشنبه در بیست و پنجمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود افزود: آمارها نشان از اهمیت بالای علوم زمین شناسی دارد که این امر نیازمند توجه بیشتر مردم و مسوولان است.

وی با بیان اینکه ۱۳ وزارت‌خانه کشور با این رشته در ارتباط هستند، ابراز کرد: وزارت‌خانه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و نیرو به طورمستقیم با حوزه زمین‌شناسی در ارتباط هستند و این امر گستردگی این رشته را نشان می‌دهد.

۴۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور وابسته به زمین‌شناسی است

۱۵۰ مقاله در همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ارایه شد

قربانی با اشاره به اینکه در همایش ملی انجمن زمین‌شناسی۱۵۰ مقاله ارایه شد، اظهار کرد: هیأت داوران متشکل از استادان دانشگاه‌های برتر کشور ۱۳۷ مقاله را برای ارایه به صورت پوستر، مجازی، سخنرانی حضوری و مجازی، انتخاب کردند.

معاون سازمان زمین‌شناسی کشوری هم در این همایش گفت: این سازمان بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و امروز در زمره تراز اولین‌های منطقه و حتی دنیا محسوب می‌شود.

جعفر عمرانی با اشاره به اینکه یکی از مسوولان خاورمیانه در سازمان جهانی زمین‌شناسی فردی ایرانی است، افزود: زمین شناسی، اکتشاف و پشتیبانی سه رکن اصلی سازمان زمین‌شناسی کشور است.

وی از تغییری بنیادین طی روزهای اخیر در سازمان زمین‌شناسی کشور خبرداد و اظهار کرد: نقشه‌های زمین‌شناسی به صورت کامل و دقیق تهیه می‌شوند.

بیست و پنجمین همایش ملی انجمن زمین‌شناسی ایران با حضور رییس انجمن زمین‌شناسی ایران، معاون سازمان زمین شناسی کشور، جمعی از صاحب نظران، استادان دانشگاه و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله کردستان، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مرکزی، زنجان، در دانشکده علوم زمین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

این همایش روزهای پنجم و ششم بهمن ماه با موضوعات مختلف تخصصی شامل زلزله، زمین‌شناسی، پهنه، کانه‌زایی و زمین‌شیمی برگزار شد.

سخنرانی‌های این همایش علمی و ملی به همت مسوولان دانشگاه صنعتی شاهرود به صورت برخط در فضای مجازی نیز قابل دریافت بود.

دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از ۱۰ هزار دانشجو و ۳۵۲ عضو هیأت‌ علمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha