نگاهی به پنج اثر هنرمندان فارس حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

شیراز- ایرنا- امسال پنج نمایش از استان فارس در چهل‌ ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور یافته‌اند و هنرمندان نمایشی این استان با ارائه آثار تئاتری خلاق و متنوع، توانستند در این رخداد فرهنگی، حضور پررنگی داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در تهران در حال برگزاری است و امسال دو نماینده فارس در جشنواره منطقه ای بوشهر موفق به حضور در این جشنواره شدند و سه اثر دیگر با موفقیت در جشنواره‌های ملی و نیز ارسال فیلم اجرای آثار خود به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت

بازمانده به نویسندگی اصغر گروسی، بازیگری علیرضا داننده‌فرد، اجرای موسیقی امیرحسین زارع‌زاده، علی طایفی و امیر رفیعا از نمایش‌های خیابانی استان فارس است که امسال در جشنواره فجر حضور دارد؛ کار طراحی پوستر این نمایش توسط امیر گروسی انجام شده و مریم دهقانی به‌ عنوان کارگردان این اثر نخستین حضور خود را در چهل‌ ویکمین جشنواره فجر تجربه می‌کند.

قصه بازمانده از این‌ قرار است که شخصیت امیرو در جست‌وجوی پیدا کردن مهره شانس و اقبال خود به‌یک‌باره با هجوم جنگنده‌های دشمن مواجه می‌شود و در کمتر از چند ساعت دنیای کودکی را با جهانی دیگر عوض می‌کند، جهانی که به‌هیچ‌عنوان شناختی از آن ندارد و هیچ دفاعی در مقابل آن بلد نیست. در این میان برادر، مادر، پدر، دوستان و تمام جهانش به‌یک‌باره او را ترک می‌کنند، حال امیرو می‌بایست چاره‌ای بیندیشد؛ در شهر دیگری که آن را نمی‌شناسد؛ تئاتر خیابانی «بازمانده» به کارگردانی مریم دهقانی در اول بهمن ساعت ۱۵ مقابل تالار وحدت اجرا می‌شود.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت

نمایش «بیست و سومین جلسه جن‌گیری آنه میشل» به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی نیز از دیگر آثار راه یافته از شیراز به جشنواره فجر است. شیما پورسهم‌الدین، مجید یزدان‌شناس، امین دولت‌خواه، سحر عباسی و آرمیتا جمالی در این نمایش بازی می‌کنند. این اثر داستانی مستند و درام دارد و درباره زندگی دختری ساکن آلمان است که جن‌زده شده و این موضوع به تایید کلیسای مرکزی جن‌گیری هم رسیده است.

شب آخر جن‌گیری است. این نمایش در ژانر ترسناک است چرا که پیش‌تر نمایشی را در این ژانر ندیده بودم. فضایی مستند و درام دارد و قصد از اجرای آن ایجاد وحشت در تماشاگر است. نمایش «بیست و سومین جلسه جنگیری آنه میشل» در ساعت ۱۷ روز اول بهمن ماه در تالار سایه اجرا شد.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت


نمایش «اسب قاتلین» هم به کارگردانی سید محمد هاشم زاده ۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ در تالار استاد سمندریان به روی صحنه می‌رود. در روستایی که گویی در ناکجاآباد قرار دارد، به ارباب خبر می‌رسد که شورشیان در حال غارت روستاهای مجاور هستند. نوکر ارباب گرفتار و احاطه‌شده در مکر و حیله‌ زن و اطرافیان خود، نقشه‌ قتل ارباب را می‌کشند تا از خطر شورشیان در امان باشند.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت

«میشوسوزوکی» (هاراگیری) به کارگردانی اصغر گروسی از دیگر آثار راه یافته از استان فارس به جشنواره فجر است که در روز ۹ بهمن ساعت ۱۷ در تالار سایه اجرا خواهد شد. داستان این مجموعه درباره موتوری است که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و آدم‌ها نیز در این نمایش به وعده خود عمل می‌کنند. سبک نمایش تراژدی و کمدی است. مشاور کارگردان در این نمایش مریم دوستی ایرانی و بازیگران آن پیام میرکی، رزیتا کروندی، امین طاهری، علی علی‌محمدی هستند.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت

نمایش «دانه‌های کال انجیر» به کارگردانی سانیا عاجلی و نویسندگی جواد عاجلی هم از آثار هنرمندان فارس است که در جشنواره فجر حضور دارد. دانه های کال انجیر، داستان زنی بی فرزند که با شوهرش در انجیرستان های استهبان زندگی میکند و آرزوی مادر شدن تمام ذهنش را گرفته و درنهایت دست به کاری فاجعه آمیز می زند. این نمایش ۹ بهمن‌ماه در ساعت ۱۸:۳۰ تالار چهارسو اجرا خواهد شد.

پنج اثر هنرمندان فارس که به جشنواره بین­‌المللی تئاتر فجر راه یافت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha