هوای خراسان رضوی گرم می شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی امروز و امشب همچنان روند کاهش جزیی دمای هوا در استان خراسان رضوی ادامه پیدا می کند اما از فردا ظهر تقریبا روند افزایش تدریجی دما در اکثر نقاط استان آغاز می‌شود.

زهرا آهنگرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می رود دمای هوای استان خراسان رضوی در هفته آینده به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نسبت به هفته جاری افزایش یابد و هوا گرم تر شود.

وی ادامه داد: هم اکنون موج کم دامنه ای که نواحی شمالی استان خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده بود و سبب بارش‌های پراکنده و افزایش سرعت باد در این مناطق شده بود در حال عبور از این نواحی است اما از فردا تغییرات و پدیده جوی خاصی در استان پیش بینی نمی‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین امروز در نواحی شمالی و فردا در مناطقی از شمال شرق استان مقداری وزش باد پیش بینی می‌شود که قابل ملاحظه نیست و در روزهای آینده تغییرات جوی خاصی پیش بینی نمی شود.

آهنگرزاده افزود: روز جمعه هفته جاری در نواحی جنوبی استان خراسان رضوی افزایش ابرناکی با احتمال بارش های خفیف باران در ساعات شب و بعد از ظهر این روز پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی ۹ تا چهار درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به منفی هشت درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به منفی سه درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تربت حیدریه با کمینه دمای هوای منفی ۱۳ درجه سلسیوس و بردسکن با بیشینه دمای هوای هشت درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده افزود: همچنین طی این بازه زمانی دمای هوای شبانه در شهرستان های نیشابور، فریمان و ریوش، منفی ۱۰ درجه سانتیگراد بوده است

وی اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته در شهرستان قوچان بارش خفیف برف کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ گلمکان با ۳۶ کیلومتر در ساعت بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha