قدردانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از دستور رئیس جمهور برای پیگیری حقابه هیرمند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در تماس تلفنی با رئیس دفتر رئیس جمهور از دستور پیگیری حقابه ایران و نیز دستور تامین نفت و کپسول گاز برای مردم منطقه سیستان قدردانی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در گفت‌ وگو تلفنی با غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور از دستور مجدد آیت الله رییسی در جلسه دیروز هیئت دولت به وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در افغانستان مبنی بر پیگیری جدی حقابه ایران و همچنین دستور تامین نفت و کپسول گاز برای سیستان تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد که پیگیری‌ها نتیجه داده و مشکلات مردم مرتفع شود.

آیت الله رئیسی در جلسه دیروز هیات دولت در بخشی از سخنانش مردم سیستان و بلوچستان را مرزبانان صادق دیرین ایران توصیف کرد و با اشاره به مشکلات پیش آمده در تأمین انرژی در این منطقه، به معاون اول مأموریت داد رفع این مشکل را با فوریت پیگیری کند.

وی همچنین وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان را مأمور کرد تا از طریق رایزنی با هیات حاکم بر این کشور، موضوع حق‌آبه کشورمان از رود هیرمند و تأمین آب مورد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را با جدیت دنبال کنند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار امروز خود با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری و رئیس نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، تاکید کرد که حکومت طالبان به رعایت حقابه ایران از رود هیرمند متعهد است.

بزودی قرار است معاون اول رئیس جمهور برای بررسی مشکلات انرژی سیستان و بلوچستان به این استان سفر کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha