۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85005793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش سخت برای آینده روشن؛ خواسته «شی» از چینی‌ها در آستانه سال نو

تهران- ایرنا - همزمان با فرا رسیدن «عید بهاره» چین و سال نو چینی، شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشور در سخنانی خطاب به مردم کشورش گفت برای آغاز فصل جدیدی در مدرنیته اجتماعی کشور چالش هایی برای اصلاحات، توسعه و تضمین امنیت وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در سخنرانی که به مناسبت سال نو چینی ایراد کرد ضمن تبریک به مردم کشورش گفت با توجه به شرایط بین المللی و وظایف چالش برانگیزی که وجود دارد تمامی ارتش و حزب ملی این کشور بدنبال انجام اصلاحات، تضمین امنیت و توسعه برای مردم هستند و برای آغاز فصلی جدید در مدرنیته اجتماعی به همکاری و اتحاد همه ملت چین نیاز است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد در سال گذشته حزب کمونیست چین (CPC) بیستمین کنگره ملی این کشور را به شکلی موفقیت آمیز تشکیل داد و تلاش های مسئولین برای تسریع ساخت الگوهای جدید توسعه، بهبود کیفیت پیشرفت، حفظ رشد اقتصادی ثابت و حفظ قیمت ها در راستای تضمین معیشت مردم چین در جریان است. او به برگزاری موفق بازی های المپیک و پاراالمپیک پکن در سال ۲۰۲۲ و در میانه همه گیری ویروس کرونا در جهان نیز اشاره کرد.

رئیس جمهوری چین همچنین با اشاره به اینکه موفقیت های سال های گذشته این کشور در سایه کار گروهی، تصمیم های جمعی و تلاش حزب مردم این کشور به ثمر رسیده گفت گام های محکمی جهت بروز رسانی نیروهای دفاعی ملی برداشته شده است. وی همچنین تاکید کرد تا زمانی که حزب و مردم در کنار یکدیگر می ایستند بر تمامی مشکلات و مسائل فائق می آیند.

شی جینپینگ که دبیرکل حزب کمونیست چین نیز است درپایان سخنرانی تصدیق کرد سال ۲۰۲۳ نخستین سالی خواهد بود که به شکل کامل با اصول بیستمین کنگره این کشور پیش خواهد رفت و بر لزوم هماهنگی بهتر در واکنش به همه گیری ویروس کرونا، توسعه اقتصادی و اجتماعی و تقویت اصلاحات برای دستیابی به پیشرفت در همه زمینه ها تاکید کرد.

در این سخنرانی بسیاری از مقامات عالی رتبه چین نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha