بازدید استاندار کرمانشاه از ظرفیت های سنقر و دستورات لازم برای رفع موانع توسعه شهرستان

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه در دومین سفر شهرستانی خود و در یک روز سرد زمستانی، روز پنجشنبه مهمترین چالش‌ها و مشکلات شهرستان سنقروکلیایی از جمله در حوزه راه، آبرسانی، برق رسانی، مسکن، کشاورزی و فرهنگی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری سنقروکلیایی که با حضور حجت الاسلام سید «جواد حسینی کیا» نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل صمت، راه و شهرسازی، آب منطقه ای، آب و فاضلاب، توزیع برق، برق منطقه ای، راهداری، بنیاد مسکن و شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، راهکارهای شکوفایی و ظرفیت‌های سنقروکلیایی را در فرمانداری این شهرستان مورد بررسی قرار داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پروژه واحد فولاد خرمدشت تاکستان در شهرک صنعتی شهر سنقر بازدید کرد.

واحد فولاد خرمدشت با ۷۰ نیرو، ماهانه هشت هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی تولید می کند. این واحد تولیدی برای توسعه خط و افزایش تولید، نیازمند تامین چند برابری برق است که استاندار کرمانشاه در جریان بازدید خود به مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان دستور داد اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

بازدید استاندار کرمانشاه از ظرفیت های سنقر و دستورات لازم برای رفع موانع توسعه شهرستان

صحرایی در ادامه از پروژه عملیات احداث واحد پتروشیمی سنقر بازدید کرد.

عملیات اجرایی واحد پتروشیمی شهر سنقر در سال ١٣٩٨ با سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس آغاز شده و هم اکنون ۳۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فاز ابتدایی آن با هدف تولید «متیل آمین» و سرمایه‌گذاری ۶٠ میلیون دلار و اشتغال زایی مستقیم برای ١٢٠ نفر در حال تکمیل است و همچنین فازهای توسعه‌ای آن نیز در دستور کار قرار دارد.

محصول متیل آمین در بخش های داروسازی، کشاورزی، دامداری، شیمیایی و پالایشگاهی مصرف می‌شود.

بازدید استاندار کرمانشاه از ظرفیت های سنقر و دستورات لازم برای رفع موانع توسعه شهرستان

استاندار کرمانشاه در ادامه سفر کاری به شهرستان سنقروکلیایی از پروژه ٨٠ واحدی مسکن ملی شهر سنقر نیز بازدید کرد.

عملیات احداث پروژه ٨٠ واحدی مسکن ملی با پیشرفت ٢۴ درصدی در مرحله تکمیل سقف طبقه سوم هم اکنون در حال اجراست که کمبود آورده شخصی متقاضیان از اهم مشکلات واحدها در این مرحله ساخت است.

«طهماسب نجفی» سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، «علی قربانی» فرماندار سنقروکلیایی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران کل و مسوولین شهرستان و استان، صحرایی را در این بازدید همراهی کردند.

استاندار کرمانشاه همچنین امروز با خانواده شهید «حجت الله قاسمی» دیدار کرد.

حجت الله قاسمی متولد ١٣۴٧ از شهدای دانش آموز این شهرستان است که در عملیات غرورآفرین مرصاد که به شکست بزرگ منافقین انجامید در چهارم مرداد ماه ۶٧ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

استاندار کرمانشاه همچنین با حضور در مزار شهدای سنقروکلیایی و با نثار گل و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ و والای شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha