۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85002648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی البرز حدود ۳۰ درصد افزایش یافت

کرج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: میزان مراجعه بیماران قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا به مراکز بهداشتی و درمانی این استان بین ۱۵ تا ۳۰ درصد در هفته جاری نسبت به روز های عادی افزایش یافت.

دکتر احمد مهدوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها طی روزهای اخیر در استان البرز تیم های امدادی مرکز مدیریت فوریت های پزشکی در مناطق بحرانی و پررفت و آمد استان استقرار یافته اند.

وی ادامه داد: البته میزان مراجعه بیماران قلبی ، تنفسی و ریوی به مراکز درمانی و فوریت های پزشکی در طول شبانه روز متغییر است اما با افزایش غلظت آلاینده ها تعداد مراجعه کنندگان نیز بالا می رود.

مهدوی خاطرنشان کرد: شاخص آلودگی هوای استان طی چند روز گذشته با بالای عدد ۱۶۰ شده که به همین دلیل تیم های امدادی در حالت آماده باش به سر می برند.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز یادآور شد: در شهرستان‌های نظرآباد، ‌ساوجبلاغ ، کرج ، فردیس و اشتهارد افزون بر پایگاه های ثابت ، تیم های سیار نیز استقرار یافته اند.

مهدوی با توصیه یه بیماران قلبی تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در خصوص عدم حضور در مکان های باز گفت: این افراد از حضور در محیط های باز خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین را محدود کنند و معادن شن و ماسه استان نیز تا شرایط قابل قبول فعالیت نداشته باشند.

این مسوول در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به شیوع زیر سویه اومیکرون در کشور،‌افزود: میزان ابتلا به این زیر سویه اکنون در استان البرز به صورت ثابت شده نداریم اما آمار بیماران سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان البرزبالا رفته است.

وی یاد آور شد: میانگین مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بهداشتی ناشی از کرونا تا ۲ هفته پیش روزانه ۶۰۰ تا ۶۵۰ نفر بود که اکنون این به ۷۰۰ نفر در روز رسیده است .

مهدوی گفت: فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده و اکنون تعداد افراد بستری که در مراکز درمانی استان البرز تحت درمان و مراقبت های پزشکی اقرار دارند ۴۷ نفر است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با بیان اینکه شهرستان اشتهارد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد،‌ اظهارکرد: مابقی شهرستان های استان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

این مسوول انیز ز مردم خواست برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و آنفلوانزا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک، ‌رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن در برنامه روزانه قرار دهند.

مهدوی گفت: در بخش آنفلوآنزا اکنون شرایط مراجعه و ابتلا به آن در استان البرز ثابت و میزان مراجعه طی چند روز گذشته افزایشی نبوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha