۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85002364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای سرد در مازندران تا یک هفته ماندگار است

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85002364
هوای سرد در مازندران تا یک هفته ماندگار است

ساری - ایرنا - طبق پیش‌بینی هواشناسی، هوای سرد تا یک هفته آینده نیز در مازندران ماندگار خواهد بود و دمای هوای روزانه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتی‌گرد بالای صفر و در ارتفاعات نیز بین ۲ تا پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر در نوسان خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی شرایط جوی مازندران را از امروز تا روز جمعه صاف تا نیمه ابری و در مناطق غربی گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی کرد اما از اواخر وقت جمعه تا روز سه شنبه آینده هوای استان نیمه ابری تا ابری و با بارش پراکنده باران و کاهش دما همراه خواهد بود.

با ورود سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت روز جمعه دمای هوای مازندران نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، دمای هوا از اواخر وقت جمعه تا روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲ تا چهار و در مناطق کوهستانی نیز بین هفت تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

مطابق این جدول دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران به طور میانگین از ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۲ تا چهار درجه کاهش در روز شنبه آینده بین هشت تا ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در مناطق کوهستانی نیز دمای هوا به طور میانگین از چهار تا ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با هفت تا ۱۰ درجه کاهش در روز شنبه بین صفر تا منفی ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر متغییر خواهد بود.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بلده با ۱۱ درجه سانتی گراد زیر صفر و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز قراخیل قائم شهر با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین مناطق استان در صبح امروز چهارشنبه بودند.

همچنین طبق این داده ها، بندرامیرآباد و قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۱۳ و رینه لاریجان با ۲.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه افزایش نشان می‌دهد.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی از روز چهارشنبه تا روز جمعه را صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و از روز شنبه تا روز دوشنبه را نیز در مناطق غربی استان غالبا ابری با بارش پراکنده باران و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران پیش بینی کرده است.
آسمان مازندران از شامگاه دوشنبه تا روز سه شنبه ابری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha