۲۶ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۳۱
کد خبر: 85000767
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهریز از وضعیت نامناسب برخی مساجد انتقاد کرد

یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز از وضعیت برخی مساجد انتقاد کرد و گفت: مکان مناسب برای اقامه نماز خیلی اهمیت دارد ولی در سطح شهرستان بعضی مساجد هنوز فرش‌ و امکانات ضروری ندارد و این اصلا پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان مهریز افزود: وجود فضای مناسب برای اقامه و داشتن مساجد تمیز با امکانات لازم نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان دارد .

وی به اهمیت بحث نماز پرداخت و ادامه داد: امروز ترویج اقامه نماز یک وظیفه الهی است که آیات و روایات زیادی بر این مهم تاکید دارند و باید همه مردم و مسئولان در کنار هم زمینه برگزاری برنامه‌های مختلف و جذب جوانان را به مساجد فراهم کنند.

امام جمعه مهریز در تفسیر اقامه نماز بیان کرد: اقامه نماز یعنی آن حرکتی که سیدالشهداء(ع) در ظهر عاشورا در میان جنگ انجام داد و آن هم اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در آن شرایط سخت جنگ بود و همه باید برای فرهنگ سازی نماز تلاش کنند.

محی الدینی اظهار کرد: اگر امروز بحث نماز به فراموشی سپرده شود مشکلات و سختی های مردم هم زیادتر می‌شود و فحشاء و منکر در جامعه به حد اعلی می‌رسد بنابراین برای اقامه آن در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی باید اقدام بهتر صورت گیرد.

امام جمعه مهریز از وضعیت نامناسب برخی مساجد انتقاد کرد

امام جمعه مهریز در ادامه افزود: هیچ امری نباید باعث شود نماز اول وقت از ما فوت شود. در بعضی موارد در شهرستان دیده می‌شود برنامه‌ها و مراسمات را در وقت نماز می‌گذارند که این نشان از بی‌سلیقگی متولیان این برنامه ها است.

محی الدینی اظهار کرد: اگر رئیس اداره‌ای وقت نماز به نماز بایستد حتما کارمند آن هم به نماز می‌ایستد و اگر پدری هم در وقت نماز، نماز خود را به پا دارد حتما فرزندان او هم اهل نماز خواهند بود و کار فرهنگ سازی نماز ابتدا از خود افراد آغاز شود.

وی اظهار کرد: برای همه برنامه‌ها همواره مراسم تجلیل می‌گیریم اما متاسفانه برای امر مهم نماز هیچگونه تقدیر و تجلیلی نداریم در حالی که امروزه باید متولیان مساجد نوجوانان به این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند و مسئولان وظایف خود را عمل کنند.

امام جمعه مهریز در پایان بیان کرد: قبل از آغاز شیوع کرونا نماز وحدت در ادارات شهرستان خوانده می‌شد که بسیار امر پسندیده ای بود و خود یک جلسه شورای اداری بود که ان شاءالله باز هم این برنامه مورد عنایت مسئولین امر قرار گیرد.

در این جلسه برخی از مسئولان به طرح دیدگاه‌های خود و ضرورت فرهنگ سازی نماز اشاره کردند.

مهریز ۳۰۰ مسجد و ۱۰۰ روحانی دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha