بندر بوشهر به عنوان مرکز مطالعات هیدروگرافی انتخاب شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند علمی بوشهر این بندر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز مطالعات هیدروگرافی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز دوشنبه در نشست کارگروه توسعه مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه بندری نیز در عملیاتی شدن سامانه‌ها و نرم‌افزارهای تعریف شده، بوشهر همواره بندر پایلوت سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی بیان کرد: در موضوع نرم‌های تخلیه و بارگیری بندر بوشهر در بین بنادر کشور بیشترین نرم را به خود اختصاص داده به نحوی که کشتی های یخچالی که برای ۲ سفر به بندر بوشهر آمده بودند اکنون با ماندگاری ۱۰ ساله این بندر را به قطب واردات موز کشور تبدیل کردند.

شکیبی نسب ادامه داد: در راستای توجه ویژه به ظرفیت نیروی انسانی برگزاری دوره های آموزشی در اولویت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است به نوعی که دورهای آموزشی همانند تشریفات، خلاقیت و مدیریت انگیزش چندین بار در بوشهر تکرار شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اهمیت انکارناپذیر مقوله آموزش نیروی انسانی در افزایش میزان بهره‌وری منجر شده تا اهتمام ویژه ای نسبت به برگزاری این دوره ها وجود داشته باشد.

شکیبی نسب ادامه داد: استان بوشهر با ۱۱ بندر تجاری و ۹۶۷ کیلومتر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارد و استراتژیک ترین محدوده آب های خلیج فارس بواسطه وجود میدان‌های نفتی و گازی در استان بوشهر واقع است.

وی افزود: بندر بوشهر به واسطه نیروهایی با ظرفیت علمی برجسته همواره از گزینه های اصلی در طرح‌های پایلوت سازمان بنادر و دریانوردی است که یکی از مصداق های عینی آن ثبت بیشترین میزان مدیریت دانش در بوشهر و با اختلاف زیاد در مقایسه با سایر بنادر کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در شاخص عملیات های امداد و نجات دریایی نیز در ۹ ماه سال جاری ۸۲ نفر در آب های استان بوشهر نجات یافتند که در صورت تحقق نیافتن این مهم شاید بحرانی جدی برای استان و به تبع آن کشور رقم می‌خورد.

وی افزود: در استان بوشهر ۷۰ درصد مردم از حوزه های دریایی و بندری ارتزاق دارند که این نشان از پیوند ناگسستنی معیشت بوشهری ها با دریا است.

شکیبی نسب ادامه داد: اکنون در بنادر استان بوشهر ۹۲ پروژه در دست اجرا است که اعتبار این پروژه هم اندازه با بنادری همچون شهید رجایی است.

وی افزود: این میزان پروژه بدون تردید نشان از تلاش وافر کارکنان در بخش های مختلف و بویژه معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای رونق و اشتغال‌زایی در بنادر این استان است.

در حاشیه این نشست از مدیران و کارشناسان موثر در موفقیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شاخص های ارزیابی جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha