سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی و بهسازی راه‌های عشایری در نظر گرفته شد

ساری - ایرنا - رئیس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی از تصویب سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث و بهسازی راه‌ها و همچنین اجرای طرح آبرسانی به جمعیت عشایری کشور در بودجه سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش ایرنا، علی کریمی فیروزجایی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای امور عشایری مازندران گفت: از مجموع اعتبارات مصوب شده، برای ایل‌راه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان و برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی نیز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

وی با اشاره به جمعیت کوچ رو چهار هزار و۸۰۰ نفری عشایر مازندران، اظهار داشت: با توجه به جمعیت عشایری، سازمان عشایر استان از امکانات ناچیزی بهره مند است که جوابگوی نیازها نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ۲ سال گذشته در قانون بودجه برای جامعه عشایری، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط خاص کشور و کمبود منابع، اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون تخصیص نیافته و سازمان امور عشایری کشور به جد پیگیر این موضوع است.

وی بیان کرد: برای سال آینده از دولت انتظار می‌رود به گونه‌ای عمل کند که فشارها از جامعه عشایری کمتر شود و مجلس هم بر این روند مراقبت و همکاری لازم را خواهد داشت.
نماینده مردم بابل در مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی همراه با دولت مردمی برای حل مشکلات جامعه عشایری کشور در حال تلاش است و امیدواریم ثمره آن، کام مردم سخت کوش عشایر کشورمان را شیرین کند.

وی گفت: برای جمعیت عشایری کشور در بودجه آموزش وپرورش ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد هرچند که بخشی از این اعتبارات هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است.
مازندران چهار و ۵۰۰ خانوار عشایری دارد. عشایر مازندران هم اکنون یک میلیون ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۷ هزار راس دام سنگین دارند و سالانه ۲۰ هزار تن گوشت مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha