مرادی: استفاده از VAR خواسته داوران هم هست

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84998260
مرادی: استفاده از VAR خواسته داوران هم هست

تهران- ایرنا- مدرس دوره دانش‌افزایی داوران و کمک داوران گفت: علاوه بر باشگاه‌ها، خواسته داوران هم استفاده هر چه سریعتر از کمک داور ویدئویی در بازی‌ها است.

به گزارش ایرنا، دوره دانش‌افزایی نیم فصل داوران و کمک داوران لیگ برتر و دسته اول که از روز پنجشنبه آغاز شده بود، فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد.

مسعود مرادی مدرس این دوره امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در سال‌های گذشته هم برگزار شده است، اظهار کرد: نمی‌شود گفت کلاس دانش‌افزایی، چون داوران به قوانین اشراف دارند، این کلاس بررسی عملکرد داوران در نیم فصل است. اصرار نداریم که اشتباهی نبوده است، بلکه اشتباه بوده و این کلاس تشکیل شد تا مروری بر اشتباهات داوران و کمک داوران داشته باشیم و راهکاری ارائه بدهیم که در ادامه مسابقات شاهد این اشتباهات نباشیم.

مرادی افزود: مطئمنا نمی‌توانیم بگوئیم که اشتباهات می‌تواند به صفر برسد ولی می‌توانیم با مرور این اشتباه‌ها در نیم فصل، آن را به حداقل برسانیم.

مدرس دوره دانش‌افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر و دسته اول در ادامه درباره لزوم استفاده از کمک داور ویدئویی، تصریح کرد: استفاده از VAR نه تنها خواسته باشگاه‌ها، بلکه خواسته داوران هم هست. باید بپذیریم که پروسه ورود این سیستم باید طی شود. بخش زیرساخت‌ها یک بخش است و بخشی که به داوری مربوط است، آموزش داورانی است که در اتاق کمک داور ویدئویی قرار است حضور داشته باشند. بحث ورود زیرساخت‌ها و آموزش در کنار هم پیش می‌رود.

مرادی: استفاده از VAR خواسته داوران هم هست

وی در ادامه درباره عملکرد داوران در نیم فصل اول، عنوان کرد: قضاوت‌ها در نیم فصل اول فراز و نشیب داشته است؛ علت این امر که کمیته داوران هم قبول دارد، تعداد زیاد داوران است که باید کاهش پیدا کند و قضاوت‌ها می‌توانست بهتر از این باشد.

مرادی در واکنش به استفاده داوران از هدست به جای سیسم رادیویی برای ارتباط با هم، گفت: موافق این کار نیستم و روال عادی این نیست. استفاده از سیستم ارتباطی رادیویی تا زمانی که VAR به ایران نیامده است، به ارتباط داوران می‌تواند کمک کند. از فدراسیون می‌خواهم که سیستم رادیویی را بیشتر در اختیار داوران قرار بدهند.

مدرس دوره دانش‌افزایی داوران درباره حواشی قضاوت بازی استقلال و تراکتور در جام حذفی هم گفت: این مسابقه یکی از بازی‌های سخت بود و عملکرد فنی داور در کمیته داوران بررسی می‌شود اما در این دوره هم عملکرد داور آنالیز خواهد شد.

مرادی در پایان با بیان اینکه داوران در دانستن قوانین مشکلی ندارند، بلکه در هماهنگی و ارتباط بین تیم داوری مسابقه، ناهماهنگی داریم، اظهار داشت:پیش از شروع فصل با حضور یک مدرس اسپانیایی دوره آموزشی برای داوران برگزار شد و در نیم فصل هم از من دعوت کردند. با توجه به شناختی از ضعف‌ها و قوت‌های جامعه داوری دارم، سعی می‌کنم، تجارب و قوانین را به داوران منتقل کنم. چیزی که می‌تواند خستگی را از تن من دربیاورد این است که در نیم فصل دوم شاهد اشتباهات کمتری باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha