هنر تئاتر می‌تواند حافظ ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین‌مان باشد

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: هنر تئاتر می‌تواند حافظ ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین‌مان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه سه کشور که به میزبانی مازندران در محل تالار مرکزی شهر ساری برگزار شد، افزود: باید با استفاده از هنر تئاتر در جهت تقویت و تثبیت تاریخ سرزمین کشورمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تئاتر ریشه در فرهنگ اسلامی دارد، اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما هنر تعزیه در قالب نمایش خیابانی از قدمت بالایی برخوردار است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از هیچ تلاش و کوششی در جهت حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر مازندران دریغ نمی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه والای زن در حکومت اسلامی گفت: در مکتب تشیع زنان از جایگاه والایی برخوردار هستند و موید این مطلب مهم و اساسی نقش حضرت زینب(س) بعنوان پبام رسان واقعه کربلاست.

هنر تئاتر می‌تواند حافط ریشه‌های غنی تاریخ سرزمین‌مان باشد
روح الله سلگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران

معاون استاندار مازندران گفت: شهید سلیمانی برای دفاع از زنان اسلامی در برابر جریان های تکفیری ایستادگی کرد و ناجی جان زنان و دختران اسلامی بود.

سلگی با بیان اینکه شهدای ما برای مهسا امینی ها به شهادت رسیدند، تصریح کرد: شهدای ما نه تنها براساس اعتقادات مذهبی بلکه برای ایجاد امنیت و نشاط و شادابی در بین مردم به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: شهدا در گردنه های پر پیچ و خم ایران اسلامی در راه دفاع از میهن اسلامی و مردم جان خود را از دست دادند.

سلگی گفت: منافقین کوردل که ۱۷ هزار نفر از بهترین جوانان سرزمین‌مان را به شهادت رساندند نمی توانند برای ما نسخه دموکراسی بپیچند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به فتنه اخیر دشمنان گفت: کسانی که در ۱۰۰ روز گذشته با فتنه در صدد ایجاد تردید در بین مردم نسبت به گذشته خود بودند و تشویق می کنند که ملت ایران به جان یکدیگر بیفتند، بدانند این تعارض ها مایه ننگ و سباهی است و خواستند در تقابل با نور باشند.

سلگی گفت: ملت ایران اسلامی با بصیرت در برابر این فتنه دشمنان ایستادند و ثابت کردند که همواره پشتیبان قوی برای نظام اسلامی هستند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور که از ۱۸ تا ۲۱ دیماه جاری در مرکز مازندران برگزار شده بود، امشب با برگزاری آیین اختتامیه در محل تالار مرکزی ساری با معرفی نفرات برتر و برگزیده به کار خود پایان داد.

گروه های تئاتر از گرگان، بیرجند، رشت، شاهرود، مشهد، پاکدشت، قزوین، بجنورد، تربت حیدریه، پیشوا، گرمه، کرج و خواف در جشنواره منطقه سه تئاتر کشور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha