بذرکاری و نهال کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد

گچساران- ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در یکصد هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال اجرا شد.

مجید نظری روز دوشنبه در حاشیه آیین پویش همگانی بذرکاری در عرصه های ملی منطقه پشه کان گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش مردمی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران امسال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پویش مردمی، کاشت گونه‌های بادام و بلوط در نظر گرفته شده گفت: جنگل‌های در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.

نظری تصریح کرد: ۲۰ هکتار جنگل ‌کاری با بذر گونه های جنگلی سال گذشته شامل بلوط، کنار، بادام در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی این شهرستان انجام شد.

بذرکاری و نهال کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد

وی اظهار کرد: این طرح ها با هدف اصلاح و توسعه جنگل ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع این بخش اجرا می شود.

نظری تصریح کرد: جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی از جمله تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها، آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارد.

۵۵ هزار اصله نهال در گچساران خزانه گیری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۵۵ هزار اصله نهال در این شهرستان برای غرس در اسفند ماه خزانه گیری شده است.

بذرکاری و نهال کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد

نظری افزود: قرار است این درختان که از گونه های سازگار با اقلیم منطقه است همزمان با هفته درختکاری امسال (اسفند ماه) در جنگل های مناطقی مانند امامزاده جعفر، دیل،گناوه و پربالی غرس شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار هکتار جنگل های دست کاشت در گچساران وجود دارد.

بذرکاری و نهال کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی گچساران انجام شد

نظری تصریح کرد: حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی از وظایف همگان است و باید تمامی آحاد جامعه اهم از مردم و دستگاه های اجرایی در این امر کوشا باشند.

وی گفت: این اداره در چند سال گذشته برنامه های بسیاری با مشارکت مردم برای حفاظت از عرصه های طبیعی داشته که امیدواریم که این طرح های حفاظتی در آینده روندی روبه رشد داشته باشند.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha