۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84993179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استحکام تقاطع غیر همسطح غدیر همدان تایید شد

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 84993179
استحکام تقاطع غیر همسطح غدیر همدان تایید شد

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراحل نظارت و آزمایش استحکام تقاطع غیر همسطح و در حال احداث غدیر (فرهنگیان) همدان، به منظور بررسی استقامت و استواری آن، با حضور گروهی از مهندسان و کارشناسان ویژه، انجام و استحکام بتن آن تایید شد.

فرزاد تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری همدان با به کارگیری پیمانکار و مشاور، عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح غدیر را با سرعت قابل قبولی آغاز کرد و با توجه به مطرح شدن مسائل فنی در رابطه با استحکام و کیفیت بتن اجرایی آن، با دستور استاندار همدان، شورای فنی برای بررسی موضوع تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در این شورا کمیته نظارت وجود دارد که اعضای آن را مهندسان مجرب استان تشکیل می‌دهند و مسائل فنی پروژه بررسی شد و در نهایت عاملیت چهارم نظارت نیز، استحکام بتن این سازه را تایید کرد.

تیموری تصریح کرد: اعضای این کمیته با حضور در محل، مطالعه مدارک و بازدید پروژه، مراحل تحقیق و رسیدگی را انجام دادند و با توجه به ابعاد وسیع این طرح عمرانی، شهرداری همدان نیز از یک مشاور صلاحیت‌دار دیگری استفاده کرد.

وی یادآور شد: اطمینان از رعایت همه اصول فنی و مهندسی حاصل و اجازه بهره برداری از این پروژه مهم و حیاتی شهر داده شد.

به گزارش ایرنا، پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر(همدان) در ورودی شهر از سمت جاده تهران قرار دارد و راه گذر خودروهای سبک و سنگین را در مسیر شهرک فرهنگیان، بلوار آیت الله نجفی به سمت کردستان، کرمانشاه و غار علصدر، مرکز شهر و جاده ملایر را هموار می‌کند.

برخی حرف و حدیث ها از حدود یک ماه گذشته در زمینه کاهش استقامت بتن این طرح در فضای مجازی و رسانه ها بازتاب وسیعی پیدا کرد و نگرانی‌هایی نیز برای شهروندان ایجاد شده بود.

فاز دوم این پروژه پس از پایان مطالعات از ابتدای شهریور ۱۳۹۸ با اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان آغاز شد و به‌منظور تکمیل کامل این پروژه ملبغ ۸۵ میلیارد تومان دیگر نیاز بود.

طول فاز دوم این پروژه یک کیلومتر است و عرشه‌های آن نیز به سه مدول تقسیم‌بندی شده است و اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حذف گره‌های ترافیکی موجود در مسیر شمال به مرکز شهر، مرکز شهر به شهرک فرهنگیان از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha