رانندگان بدون زنجیر چرخ وارد جاده نشوند

اردبیل-ایرنا- فرماندار خلخال گفت: به علت بارش برف سنگین همراه با کولاک و یخبندان، هم اکنون سطح همه محورهای ارتباطی این منطقه برفی و لغزنده است و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی این شهرستان ضمن رعایت احتیاط، حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

سید جواد یحیی‌زاده در جریان بازدید از عملیات برف روبی و پاکسازی گردنه الماس واقع در محور ارتباطی خلخال - اسالم اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران هم اکنون سطح محورهای اصلی و بین شهری این شهرستان برف روبی و نمک‌پاشی شده و تردد خودروها با استفاده از زنجیر چرخ و با احتیاط در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر منطقه جریان دارد.

فرماندار خلخال درعین حال گفت: محور ارتباطی خلخال به پونل از روز گذشته و با هدف پیشگیری از هرگونه حوادث ناشی از سقوط احتمالی بهمن در حوزه‌های استحفاظی استان‌های اردبیل و گیلان مسدود شده است.

یحیی‌زاده افزود: در حال حاضر به استثنای محور ارتباطی خلخال به اسالم که با تلاش راهداران باز است و تردد خودروها در آن جریان دارد، سایر راه های ارتباطی مشترک با استان گیلان از جمله محور ارتباطی خلخال- ماسوله و خلخال - ماسال و همچنین خلخال - پونل مسدود است و به همه رانندگان توصیه می شود از تردد در این مسیر جداً پرهیز کنند.

وی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به شهرستان، به مردم توصیه کرد تا زمان مساعد شدن شرایط جوی، فروکش برف و آرام شدن هوا از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

فرماندار خلخال افزود: در حال حاضر و با وجود حجم سنگین برف، راه‌های روستایی این شهرستان باز است وتردد خودروها در همه محورهای روستایی خلخال به کمک زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال هم به خبرنگار ایرنا گفت: باوجود باز بودن راه‌های اصلی شهرستان به علت ادامه بارش برف همراه با کولاک مقطعی ویخ بندان سطح جاده، در بسیاری از موارد نمک پاشی قادر به ذوب یخ سطح جاده نیست و استفاده از زنجیر چرخ به عنوان یک وسیله ایمن برای تردد در راه‌های برفی برای همه رانندگان ضروری است.

معروف خسروی گفت: رانندگانی که زنجیر چرخ استفاده نمی کنند نه تنها خودشان در راه‌های برفی گرفتار می‌شوند موجب بسته شدن مسیر شده و در تردد سایر شهروندان هم مشکل ایجاد می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha