۱۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام هلال مهریز نیاز است+فیلم

یزد- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر مهریز گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل سه طرح عمرانی نیمه‌تمام زیرپوشش شامل مرکز درمانی و داروخانه، پایگاه بین راهی تنگچنار و مرکز امداد و اتاق مدیریت بحران شهرستان نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا باقری پنجشنبه شب در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: تاکنون برای ساخت این سه پروژه با پیشرفت فیزیکی بین ۴۰ تا ۹۰ درصد ۶۰ میلیارد ریال بودجه صرف شده است.

برای ایجاد پایگاه امداد و نجات کوهستان به دلیل نزدیکی مهریز به برخی مناطق کوهستانی همجوار به ۱۰ میلیارد ریال بودجه نیاز استوی با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام عمرانی هلال احمر بعد از گذشت حدود ۱۰ سال جزو مطالبه مردم و مسئولان شهرستان است ادامه داد: تکمیل آنها نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به مردم دارد.

این مسئول بیان کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۹ نفر از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران سالانه با هلال احمر شهرستان مهریز در برنامه‌های مختلف همکاری دارند.

باقری امدادگران زیرپوشش را ۱۰۸ نفر ذکر کرد و مهمترین نیاز هلال احمر را به دلیل موقعیت خاص شهرستان و قرار گرفتن کنار جاده اصلی شمال، جنوب کشور به یک دستگاه آمبولانس و همچنین یک دستگاه خودرو نجات ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهریز دارای مناطق کوهستانی زیادی در بخش مرکزی و دارای ۳۰ نیروی مجرب امدادگر آموزش دیده با شرایط خاص منطقه است بر ضرورت ایجاد یک پایگاه امداد کوهستان تاکید کرد.

این مسئول گفت: برای ایجاد این پایگاه مهم در موضوع امداد و نجات آسیب دیدگان و نزدیکی مهریز به برخی مناطق کوهستانی همجوار به ۱۰ میلیارد ریال بودجه نیاز مبرم است.

باقری اظهار کرد: هم‌اکنون ۲ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در شهرستان فعال است و به دلیل شرایط خاص جغرافیایی حداقل به ۲ پایگاه دیگر به خصوص در دهستان میانکوه و نزدیکی قلعه شمس در جاده اصلی نیاز است.

وی گفت: در سال گذشته سه میلیارد ریال و از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال بودجه صرف ارائه خدمات درمانی به افراد نیازمند شهرستان شده و این روند با همکاری دولت و خیران ادامه دارد.

رییس هلال احمر مهریز بیان کرد: در سال‌جاری ۱۱ مانور امداد و نجات در شهرستان برگزار شد و یک هزار و ۴۰۰ نفر از خدمات تیم‌های زیرپوشش این اداره استفاده کردند و اقدامات مورد نیاز ادامه دارد.

باقری از تشکیل و فعالیت ۶ خانه هلال در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم این اداره تشکیل این خانه ها و ارائه خدمات به مردم به خصوص روستائیان است.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات در سطوح مختلف برای اقشار مختلف جزو برنامه‌های مهمی است که تاکنون در شهرستان صورت گرفته و باید شهروندان با نحوه امداد رسانی آشنا شوند.

رییس هلال احمر شهرستان مهریز در پایان به سوالات خبرنگاران در بخش‌های مختلف پاسخ داد و پیگیری برای اطلاع رسانی به موقع را خواستار شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مسیر یزد به بندرعباس، کرمان، زاهدان و ایرانشهر واقع است که نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha