۱۷ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84990045
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان:دغدغه رئیس جمهور حمایت از تولید و معیشت مردم است

همدان-ایرنا- استاندار همدان با تشریح برخی موارد مطرح شده در نشست مشترک اعضای هیات دولت با استانداران سراسر کشور که هفته پیش در تهران برگزار شد، گفت: حمایت از تولید و احیای واحدهای راکد،تعامل مثبت با بخش خصوصی و تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از دغدغه های جدی آیت الله رئیسی در این دیدار بود.

علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد شرایط و زمینه مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه های گوناگون، حضور در متن جامعه ، گفت وگو با قشرهای مختلف مردمی به ویژه روستاییان و نیز رسیدگی به مشکلات و مسایل مردم در ابعاد مختلف از دیگر تاکیدهای شخص رئیس جمهور از استانداران بود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با دقت و سرعت و با رعایت کرامت پاسخگوی مراجعان باشند، افزود: ارباب رجوع، ارباب است و ما مسوولان خدمتگزار مردم هستیم و باید این موضوع در اقدام و عمل پیاده شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز رسیدگی به مشکلات مردم است، اظهار داشت: مدیران باید این موضوع را مراقبت کنند و به زیرمجموعه خود تاکید شود که به خواسته های مردم رسیدگی کامل صورت گیرد و اگر مغایرت با قانون دارد پاسخ لازم و با توام با احترام و ادب به شخص مراجعه کننده داده شود.

وی تصریح کرد: بازدیدهای سرزده از دستگاه های مختلف اجرایی و همچنین دیدار چهره به چهره با مردم و با رویکرد حل مشکلات آنها تا حصول نتیجه از دیگر درخواست ها و دستورات رئیس جمهور به استانداران بود که این امر خود بیانگر و مصداق عینی از مردمی بودن دولتمردان سیزدهم است که باید به عنوان یک اولویت مهم به همه استان ها نیز تعمیم یابد.

استاندار همدان یادآور شد: در این دیدار رئیس جمهور در خصوص تعامل هر چه بیشتر وزرا با استانداران ، حمایت از تولید، مبارزه با فساد، استفاده از نیروهای نخبه، توانمند و جوان برای حل مشکلات ازدیگر اولویت‌های این دولت مردمی است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: البته در راستای تاکیدها و مطالبات جدی رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم برخی مانع تراشی هم وجود دارد که با توجه به تفویض اختیاری که آیت الله رئیسی به استانداران داده می توان با درایت و یا با تذکر و سایر مولفه ها این موانع را رفع کرد.

او گفت: یکی از رویکرد اصلی دولت سیزدهم و به ویژه شخص رئیس جمهور حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است که همین موضوع نیز اولویت اساسی در استان همدان است و تاکنون بالای ۹۰ واحد راکد در بخش های مختلف به چرخه تولید بازگشته است.

قاسمی فرزاد با اشاره به بهانه تراشی برخی بانک‌ها در راستای ارائه تسهیلات به بخش تولید هم گفت: سنجش و ارزیابی عملکرد بانک‌ها در استان همدان آغاز شده است و هرگونه بهانه تراشی آنها در مسیر تسهیل گری و ارایه تسهیلات‌ به تولید با قوت و جدیت پیگیری می شود و باید احساس مسئولیت و دغدغه بیشتری در اندیشه رفع مشکلات مردم و تقویت بخش تولید باشند.

دغدغه جدی رئیس جمهور حمایت از تولید و معیشت مردم

مقام عالی دولت در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین تکمیل پروژه های زیر ساختی مانند آبرسانی و تکمیل تصفیه خانه و سایر طرح های زیربنایی در حوزه های مختلف راه، صنعت، آموزش، سلامت ، مسکن، گردشگری و کشاورزی از مهمترین اولویت های استان برای تامین اعتبار است که توجه ویژه ای در سفر مردادماه امسال رئیس جمهور به استان برای اتمام و بهره برداری از این طرح ها شده است.

وی ابراز داشت: در سفر استانی رئیس جمهور ۲۰ طرح شاخصی و توسعه محور در استان نیز شناسایی شد که اعتبار لازم برای این طرح ها پیش بینی و مصوب شد و با بهره برداری از آنها شاهد تحولات چشمگیری و پیشرفت همه جانبه این استان خواهیم بود.

استاندار همدان ادامه داد: همچنین با همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی اقدامات و حمایت های لازم برای تامین زمین نهضت ملی مسکن انجام می‌شود تا این پروژه که از مطالبات جدی دولت است به زودی به سرانجام برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha