محسن قرائتی: ائمه جمعه برای گسترش مفاهیم قرآن مجید تلاش کنند

یزد- ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ائمه جمعه در کنار مراکز فرهنگی، آموزشی و تبلیغی برای گسترش مفاهیم قرآن مجید در جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی چهارشنبه شب در دهمین گردهمایی ائمه جمعه یزد افزود: اگر مفاهیم کلام وحی و آموزه‌های قرآنی در بین مردم به خصوص نسل جوان و دانش آموزان گسترش یابد از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با قدردانی از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در این بخش در کشور و استان یزد صورت گرفته، اهمیت و ضرورت رساندن مفاهیم قرآنی به گوش مسلمان را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: امروزه باید فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی افزایش یابد چرا که همانگونه که مبحث اجتهاد در مبانی فقهی ضرورت دارد اجتهاد در مبانی و تفسیر قرآن نیز حائز اهمیت بالایی است.

این مسئول به اهمیت و جایگاه نمازهای جمعه و نقش ائمه جمعه در تحقق فعالیت‌های دینی و قرآنی در جامعه به خصوص بین آینده سازان کشور اشاره کرد و گفت: اگر مفاهیم آیات نورانی وحی به نحو شایسته بین جوانان گسترش یابد شاهد جامعه‌ای قرآنی هستیم و از ناهنجاری‌ها مصون می‌شویم.

قرائتی بر بهره‌گیری از مفاهیم قرآن کریم تاکید و خواستار تبیین و تفسیر این کتاب آسمانی در بین قشر نوجوان و جوان جامعه شد و گفت: باید همه متولیان فرهنگی و آموزشی با همکاری آحاد جامعه به خصوص خانواده‌ها برای تقویت آموزه‌های معنوی و ارزشی وظایف خود را انجام دهند.

وی همچنین به اهمیت و نقش فرهنگیان در کنار سایر افراد جامعه و نخگبان برای توسعه و تقویت فعالیت‌های قرآنی و اقامه نماز اشاره کرد و گفت: در این خصوص تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است و باید در این خصوص بیشتر کار و اقدام موثر انجام شود .

رییس ستاد اقامه نماز به ضرورت گسترش فرهنگ نماز در جامعه و بین نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی به صورت عملی در خصوص نماز اقدام شود و هرچند در این خصوص تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست.

قرائتی از دیگر برنامه‌های مهم که باید توسط روحانیون و مبلغان دینی در سطح کشور مورد عنایت خاص قرار گیرد به اهمیت پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جوان اشاره کرد گفت: در این ارتباط باید بیش از گذشته توسط ائمه حمعه و روحانیون در کنار سایر متولیان فرهنکی و آموزشی اقدام شود.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در سخنانی از تلاش‌هایی که تاکنون برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و اقامه نماز در استان صورت گرفته تشکر کرد و تقویت و گسترش آن را با عزمی جهادی و روحیه انقلابی خواستار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری افزود: گسترش فعالیت‌های قرآنی بین مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و نماز از اهمیت بسیاری برخوردار است به خصوص در زمان حال که دشمنان برای ضربه زدن به اصل نماز به تهدید نرم و فرهنگی متوسل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha