مذاکرات به‌تنهایی نمی‌تواند کره شمالی را خلع سلاح هسته‌ای کند

تهران- ایرنا- سفیر سابق آمریکا در سئول، بر اهمیت حفظ فشار بر شمال از طریق بازدارندگی و تحریم تاکید کرد و گفت: مذاکرات به تنهایی نمی‌تواند کره شمالی را خلع سلاح کند. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، هری هریس سفیر سابق آمریکا در کره جنوبی گفت: مذاکرات به تنهایی کره شمالی را از جاه طلبی هسته ای خود بازنمی‌دارد و تاکید کرد که سیاست آمریکا در استفاده از مذاکرات برای حذف تسلیحات هسته ای کره شمالی دیگر مفید نیست.

سفیر سابق آمریکا بر لزوم ترکیب گفتگو با تحریم های قوی و بازدارندگی برای متقاعد کردن رهبر کره شمالی تاکید کرد.

هریس، با اشاره به رهبر کره شمالی گفت: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی می‌کند که او سلاح‌های هسته‌ای را عامل بازدارنده نهایی در برابر مداخله خارجی می‌داند.

وی افزود: کیم جونگ اون، سال گذشته اعلام کرد که مایل است در زمان جنگ از سلاح‌های هسته‌ای گسترده‌تر استفاده کند و سپتامبر گذشته نیز به صراحت اعلام کرد که هرگز از سلاح‌های هسته‌ای خود دست نمی‌کشد و وضعیت کره شمالی به عنوان یک کشور دارای سلاح هسته‌ای غیرقابل برگشت است.

این دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده، همچنین به اظهارات کیم در نشست عمومی حزب حاکم کارگران کره شمالی که اخیراً به پایان رسیده است، اشاره کرد و گفت: پیونگ یانگ تعداد زرادخانه های هسته ای خود را به طور تصاعدی افزایش خواهد داد. به نظر نمی رسد که او به زودی از شر سلاح های هسته ای خود خلاص شود. در واقع، او دقیقاً برعکس آن را به ما می گوید.

او گفت: ما نباید تحریم ها یا رزمایش های نظامی مشترک را کاهش دهیم فقط برای اینکه کره شمالی پای میز مذاکره بیاید، این یک اشتباه احمقانه است.

هریس افزود: در حالی که امیدواریم دیپلماسی با کره شمالی موفقیت آمیز باشد، باید بدانیم که امید به تنهایی یک راه حل نیست. تلاش برای گفت و گو با کره شمالی هرگز نباید به قیمت از دست دادن توانایی پاسخگویی به تهدیدات شمال انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha