۸۲۲ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۸۲۲ میلیون دلار کالا از این استان به کشورهای مختلف صادر و ۴۱۸ میلیون دلار کالا نیز وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل چمندی شنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی افزود: در یکسال اخیر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز اقدامات مهمی انجام شد که افزایش ۱۰ برابری میزان حمل و ترانزیت بار جاده‌ای از چهار هزار و ۲۵۰ کامیون در ۶ ماهه اول پارسال به ۴۳ هزار کامیون در نیمه نخست امسال و افزایش جذب سرمایه گذاری از ۱۰۳ هزار دلار به ۶۰ میلیون دلار و جذب هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و فعال سازی شهرک گوگردی با ۶ سرمایه گذار داخلی و خارجی از جمله آنها است.

وی ادامه داد: بازگشایی بازارچه مرزی باجگیران پس از ۳۴ ماه تعطیلی و اشتغالزایی برای بیش از ۳۰۰ نفر از مرزنشینان منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم و صادرات ۲ میلیون دلاری و واردات ۲۰۰ هزار دلاری طی چهار ماه اخیر نیز از جمله اقدامات اقتصادی در منطقه مرزی باجگیران است.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به دستاوردهای اسفندماه پارسال سفر استاندار به تاجیکستان گفت: رشد ۲۲۰ درصدی صادرات در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال و دستیابی به رقم ۷۱ میلیون دلار صادرات از جمله این دستاوردها است. همچنین مهرماه امسال نیز استاندار به قرقیزستان سفر کرد که توافق برای بهسازی و نوسازی بیمارستان "اوش" در قرقیزستان و توافق برای صدور خدمات فنی مهندسی در بخش کشاورزی از جمله دستاوردهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: آبان ماه نیز استاندار به افغانستان سفر کرد که توافق برای افزایش مبادلات کامیون های باری از ۵۰۰ دستگاه در روز به هزار و ۲۰۰ دستگاه طی ۶ ماه اخیر و حمایت و تسریع در خصوص بهره برداری از خط آهن خواف، هرات از جمله دستاوردهای آن سفر است.

افزایش تولیدات معادن خراسان رضوی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: تولیدات معدنی استان از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان آبان ماه امسال دستکم ۱۲ درصد افزایش یافته است.

امیررضا رجبی افزود: رشد ۵۵ درصدی تولید کنستانتره با تولید ۲۱ هزار و ۷۸ تن و رشد ۲۷ درصدی تولید یخچال و فریزر با تولید ۳۱۴ هزار و ۲۸۳ دستگاه و رشد ۵۴ درصدی تولید آبگرمکن و بخاری با تولید ۵۲۷ هزار و ۳۹۳ دستگاه از جمله اقدامات یکسال اخیر در استان است.

ایجاد بیش از ۷۳ هزار شغل طی ۸ ماه

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: طبق آمار، امسال تاکنون ۷۳ هزار و ۵۱ شغل ایجادی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

محمدامین بابایی افزود: همچنین ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مشاغل خانگی و چهار هزار و ۶۲۶ فقره مجوز برای این بخش صادر شده است.

وی ادامه‌ داد: سپرده گذاری اتباع خارجی در بانک های استان نیز از مرداد پارسال تا پایان آذر امسال ۱۶.۶ میلیون دلار بوده است که از این میزان ۹.۴ میلیون دلار مربوط به امسال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha